MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 20, 2014

Adelea's 1st birthday!!


Hola!!

Memang macam nak pencen berbelog je aku ni kan, haha. Cikgu memang gini, lagi ujung tahun lagi bizi. Ni sekolah tinggal esok je lagi, keje keje dah setel semua so moh le aku update belog.

Nak citer pasal 1st besday adelea.

Dah setahun dah si kenit aku tu 10 NOvember lepas. Kejap je rasa. So biasalah mak mak kan, 1st besday anak haruslah disambut penuh meriah. Kenangan katanyaa. So aku n asben decide celebrate besday Adelea on 8 November, awal 2 hari sebab nak kan weekend.

Ni kad jemputan. Tak jemput ramai pun. Aku cetak kad dalam 15 keping je. 


Aku saja pilih theme Sofia the first memandangkan nama penuh Adelea tu Adelea Sofea. Bajet anak aku princess Sofia la gituuu. Pastu the 1st pulak mewakili besday dia yang pertama. Kena dok tema mama pilih? Hehe

Kek tempah kat orang yang sama aku tempah besday cake Aidi dari umur 1 tahun dulu. Dari Kalthom's Cake House, Labuan.



Kek ni rainbow cake. Deco deco tu ada la aku tunjuk gambo contoh then aku mintak kakak tu deco deco lebih kurang. Dan hasilnya mabeles!! Saya suka saya suka! Kek sedap tapi manis sikit. Sikit lagi nak potong kaki. Hukhuk.

Where is the princess??


Tada!!





Onyonyo pinkcess mama.
Dress ni aku beli lama dah. Rasanya 2 bulan sebelum besday. So bila pakai dah nak sendat!! Nasib masih boleh zip. Kalau takkkk??? Adedeh..xmau bayang. Suka dress ni. Beli on9 jek. Kat labuan ni manalah nak cari dress lawo lawo. Mula aku decide nak beli dress yang ada gambo sofia tu, tapi ada yang kata mana ada princess pakao baju ada gambo dia sendiri, haaa betul jugak kan, so cancel dress Sofia and aku stick dengan yang ni. Asalkan gown kembang ala ala dress Sofia okla kan. Pastu kasi pakai crown sebiji atas kepala. Buat bergambo je tu.

Nak buat candy table tapi macam tak reti plus takde peralatan. Yang mampu ni je la. Jadiklaaahh!




Aidi memang macam out of the frame sikit hari tu. Dia keje ajak kawan kawan main sepahkan bilik dia jek. Macam tongkang pecah jadinya. Takpelah, main lah nak. Janji kamu tak kacau kaum mak kaum bapak nak makan nak gosip gosip kencang. Hahaha.





Cake cutting yang asal boleh. Masa ni tetamu dh agak ramai penuh rumah. So sebelum masing masing bizi layan tetamu meh la kita potong kek dulu. Aidi sampai sudah takmau masuk bergambo sama. So Adelea jadi anak tunggal kejap dalam gambo.


Menu makanan hari tu biasa je. Tak banyak pun sebab tetamu pun tak ramai kan. Aku hidangkan

Mihun goreng mak mentuaku
Satay sarjan matnor
Nugget dan sosej mak mentua goreng
Puding karamel hangit sikit yongnana. Heh.
Goreng pisang laki p beli
Cheesetart mabeles
Air ribena laki bancuh.

Ha tu je la makanannya..nasib baik habis semua.legaa. majlis mula jam 2 and tamat jam 6 petang. Lepas tu terus aku kemas kemas umah, susun balik sofa sofa malam tu jugak. Biarlah penat sekali harung je. Esoknya ahad aku nak terbongkang tido jek.

Doorgift untuk tetamu kecik ni aku order dari Dida Zenal. Ada coloring book, pensel kaler, mini choc,fridge magnet, n paper bag lengkap tema Sofia the 1st. Harap bebudak suka lah ye.


Maka tamatlah besday adelea edisi labuan. Insyaallah nanti balik kolumpo bln dpn nak buat besday aidi adelea edisi kolumpo pulak. Tapi tetamu limited la ye tak dapat nak jemput semua sebab bajet tak bape nak hado. Huhuhu

Next entry ku citer besday in advance aidi kat school dia pulak.

Daa!!

2 comments:

  1. ok aunty xsabor nk jumpe princess sofea bulan dpn.harapnye aunty xterkurung lg le kt umh mcm time aunty nini awk kawen ritu.hahaha

    ReplyDelete
  2. alololo comelnyaaa kad, cake and dress sesuai untuk princess adelea ni :)happy birthday princess :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...