MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Saturday, May 1, 2010

ADA 2 CERITA

Kisah 1: Baju nikah siap suda..

Weekend menjelma lagi. Hohoho..

Semalam, sampai-sampai je rumah dari Seremban terus hati berkata..

Wahh!!!!

Rumah dah siap cat sepenuhnya! Sejibik seperti apa yang aku bayang dan mahukan.

Aircond pun dah dipasang kat hall rumah..Sejuklah rumah aku pasni. Heheh

Really happy.

Satu lagi kejutan bila masuk je dalam bilik.

Omaigod!!

Baju nikahku dah siap!

Owh sungguh teruja. Rasa nak terus fitting baju dan dan tu jugak. Tapi haruslah tidak ye kawan-kawan, dengan badan aku yang dah berpeluh sakan sebab sesak-sesak himpit-himpit dengan macam-macam manusia dalam komuter dan LRT, haruslah aku pegi mandi menyegarkan diri dulu baru boleh sarung baju nikah aku. Huhu.

Mandi laju-laju pastu terus sarung baju nikah.

Serasanya ini adalah sarungan baju kali ke-3 kalo x silap aku. Huhuhu..Cuma bezanya kali ni baju tu dah betul-betul siap sepenuhnya. Dan perasaan aku tentulah berganda-ganda gembira bila pakai baju nikah sendiri.

Lepas dah puas senyum-senyum sendiri depan cermin, aku prektis duduk bersimpuh pulak. Bajet bersimpuh time tunggu akad nikah la konon. Hahaha..

Dan keputusannya, aku sangat sangat sangat puas hati. Aku lupa nak tanya mak bape tailor aku tu amik upah jahit baju ni. Rasanya dalam RM300 kot. Ntah, tak pasti. Hehehe..

Part paling kelakar bila aku sempat ber webcam dengan incik tunang semata-mata nak tunjuk kat dia keadaan aku dalam baju nikah tu. Huhu..Incik Tunang kata aku nampak cantik bila pakai baju tu. Hahahaha...haruslah kembang berbunga-bunga hati bila dipuji tunang sendiri. =)

P/S: Errr..aku terasa sedikit kurus dalam busana nikah aku. Ilusi ke?? Huhu..



Kisah 2: Cincin kawen aku

Baru-baru ni aku ada berselisih pendapat sikit dengan incik tunang. Aku dah sekian lama dah ingatkan dia supaya pegi amik ukuran jari dia. Nanti senang aku nak belikan cincin. Tapi sampai ke sudah asik lupa jek. Haih.

Satu lagi masalah, Incik Tunang tiba-tiba kata dia nak belikan cincin kahwin aku. Ye, dia mahu belikan sendiri kat Labuan nun. Dan secara otomatik jugak aku jadi kecut perut untuk benarkan dia pilih sendiri cincin yang aku pakai seumur hidup aku. Ntahlah, macam-macam aku pikirkan.

Pandai ke dia pilih?

Menepati citarasa aku ke?

Kang kalau tak muat saiz camne pulak?? Kan ke malu nanti bila sampai upacara batal air sembahyang tetiba cincin tak muat kat jari pengantin pompuan? Malu aku beb!

Tapi kadang-kadang rasa macam apa salahnya dia belikan. Cincin tu kan hadiah dari dia, apa salahnya dia yang pilihkan ikut apa yang cantik pada pandangan mata dan jiwa dia. Kan??

Uishhh!

Sudahnya aku berperang dengan perasaan sendiri.

Sampai satu tahap aku pasrah jek. Redha je la cincin camne pun yang datang kat aku nanti.

Tapi.

Semalam sementara tunggu LRT sampai, sempat aku buat tawaran hebat dengan incik tunang. Hehehehe.

Aku cadang kat incik tunang apa kata kalau aku beli cincin aku sendiri dan dia beli cincin dia sendiri. Maka masing-masing boleh pilih cincin masing-masing ikut citarasa hati dan poket masing-masing. Deal??

Dan incik tunang jawab "deal".

Legaa.....

Esok aku mahu serbu Kedai Pak Habib. Habib tengah buat Ekstravaganza sale sekarang..starting 29 April - 2 May. Esok last day weh, haruslah menyerbu. Aku mahukan cincin ala-ala ini.


3 kuntum bunga berlian bermakna I LOVE YOU. hehe..


Tapi.....

Aku tau dalam hati dia masih mahu pilihkan cincin aku.

Hmmm..tengoklah. Malam nanti aku tanya dia sekali lagi. Kalau incik tunang masih ada bau-bau mahu pilihkan cincin aku, aku biarkan dia pilih. Sekali sekala kita ikut citarasa orang tersayang apa salahnya kan??

Lagipun dia ada cakap...dia akan belikan cincin paling latest kat pasaran untuk aku. Hehehe.. Yo Yo ooo je kamu si gula-gula hati.

Aiii...tunang saya..tunang saya..

Itu je untuk hari ni.

Esok famili nak buat kenduri doa selamat sempena adik ipar aku dah abis berpantang sekali dengan doa selamat untuk mak yang akan berangakat ke Mekah untuk tunaikan umrah pertengahan bulan nanti.

Aku pasti bizi jadi orang sinki. Amik tender basuh pinggan mangkuk.


Jumpa lagi ya!!

Tata!

5 comments:

  1. wanaa.....dahlama tak jenguk blog awakk.....mesti hati tgh riang ria seperti di hari raya kan....:D

    ReplyDelete
  2. wahhh hepin yer kamu nak kawen dah..berdebar lak hehehehe nway all the best ya

    ReplyDelete
  3. wah...menghitung ari je la awak kan.....tahniah2....semua da siap sepenuhnyer kan..:-)

    ReplyDelete
  4. hehe xsabarla nak tgk baju nikah tu msti cantik..nanti pas kawen cpt2 upload k. moga2 sgala yg dirancang bjalan dgn sempurna k.

    ReplyDelete
  5. Tahniah :)
    Semoga majlis berjalan lancar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...