MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Tuesday, July 13, 2010

LEPAS SEMINGGU TULIS ENTRI BARU PERASAN ENTRI INI TIADA TAJUK..*okey sekarang dah ada tajuk dah*

Sebahagian daripada dialog perbualan telefon yang biasa antara suami dan isteri sebelum melelapkan mata:


Isteri: Abang...apa yang paling abang tak suka tentang kite ye?? Tak kisahlah dari zaman bercintan cintun sampailah ke hari ni. Apa ye yang abang paling tak suka tentang kite??


Suami: *diam*

Isteri: *pun diam. Sabar tunggu jawapan*

Suami: Hurmmmmm.....................................*pastu diam lagi*

Isteri: *dalam hati...aii banyak sangat ke yang dia tak suka sampai lama nau nak bagi jawapan. Neves dah ni*

Suami: Ermmmmm..........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

*tarik nafas panjang*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Takde apa.

Takde apa yang abang tak suka.

Semuanya okey. Semuanya abang suka.

Isteri: *terkelu tanpa bicara*


Ulasan: Gila aku terdiam saat tu. Dalam banyak-banyak perangai buruk aku takkan takde satu pun yang dia tak suka? Uishh! Aku ni sudahlah kuat melenting, cepat sensitip, kaki merajuk, tak reti masak bagai bagai lah perangai huduh aku. Incik suami boleh magickan semua perangai buruk tu jadi perangai indah permai di hati beliau??

Sungguh la aku terharu. Kalau dia tanya aku soalan yang sama aku tak tahu berapa banyak senarai perangai buruk-buruk dia yang akan aku lontarkan. Huhu..


Memang suami aku bukan kategori suami berpendidikan tinggi. Tapi beliau punya banyak ilmu tentang kehidupan. Dan malam ni aku belajar sesuatu dari incik suami. Belajar sesuatu yang tak pernah aku dapat kat mana-mana institusi pengajian formal sebelum ini.


Aku cinta sayang kamu banyak sangat incik suami.

7 comments:

  1. tu le pasal, klu kite pmpuan ni, byk jek benda x puas hati, derang rilex n cool jek..;p..

    ReplyDelete
  2. alolo..sweetnya..kalau farah tnya gtu..berjela2 agknya dia listkan..ahaks..bukan semua orang yang berpendidikan tggi tu berjya dlm hdup..and kdng2 org yang low profile gtu lbh mngerti ttg khdupan..rite?

    ReplyDelete
  3. Erin, btol kan? Kalau pompuan yang nk kena jawab soklan gitu tatau la apa yg kuar..mintak 1, 10 pun boleh di bagi. Hahaha.


    Farah - stuju dgn statement akhir tu. Ilmu tentang kehidupan tak bleh di tuntut dalam kelas formal..hanya pengalaman yang boleh jadi guru subjek tu. Huhu

    ReplyDelete
  4. so sweet..

    dear, xkisah la berpendidikan tinggi atau x.. sbb kalau belajar tinggi tp asyik meninggi suara n berlagak pandai pun susah jugak kan..

    ReplyDelete
  5. kdg2 kita rasa kekurangan tapi org lain nampak sebagai keistimewaan.. :)

    ReplyDelete
  6. kdg2 kita rasa kekurangan tapi org lain nampak sebagai keistimewaan.. :)

    ReplyDelete
  7. Adieyza - btol jgk kan..pendidikan tinggi tp asik meninggi suara...*macam saya.hahaha..*


    Cik Fiza - Mungkin perangai buruk2 saya tu takde pada dia..jadi dia pikir okey la jgk bini aku perangai gini..meriah skit rumah tangga. Hahaha..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...