MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 3, 2014

Kedidi dan Kededek




Ehem..dapat duit raya RM500 dengo nya.

Jadilah kan. Tak payahlah nak bentak bentak kenapa tak dapat bonus sebulan gaji ke setengah bulan gaji ke bla bla bla. Silalah ketahui bahawa duit gomen dah habis buat beli panda. Ops!

Hahaha.

Syukurlah ada jugak orang nak bagi 500 hengget ye dak? Bolehlah buat beli beli apa yang tak cukup.

Eh ni nak cerita, aku seronok tengok gelagat anak anak aku sekarang. Dua orang anak, dua dua ada perangai diorang sendiri. Memang tak sama. Yang abang cenggitu perangainya, yang adik cenggini perangainya. Tapi dua dua selalu buat aku ketawa. 






Aidi.

Sejak sejak dah sekolah ni makin banyak akal dia. Bercakap pun boleh kata makin improve.

Kalau dia terjatuh or terhantuk sesuatu, laju je mulut dia "aduh sakitnya!" sambil pegang tempat yang sakit.

Kalau adiknya nak main toys sama - sama, kemain lagi dia dia cakap "eehhhh ta uleh". Maknanya ehhh tak boleh lah tu. Maka adik tengok je lah abang main dari jauh. Uhuk uhuk.

Jap lagi dia ajak main masak masak. Dia dah grengg grengg grenng masak, pastu bubuh dalam bakul dia, kelek kat tangan bawak makanan datang kat kita sambil dari jauh dah berbunyi " ekommmm!!!" Wuwuwuwu mak jemah sangat ko Aidi siap bagi salam dari jauh. Nak jual kuih ke nak oii? Haha.

Ni sekarang dah kenal semua alphabet. Bagus aidi!

Dulu masa baru hantar Aidi school, aku ada aim kalau Aidi dapat kenal huruf, 123, and alif ba ta by hujung tahun ni pun aku dah syukur nikmat dah. Sekali baru 2 minggu tadika dia dah kenal semua huruf. Betul betul kenal bukan hafal ikut turutan ABC tu. So aku memang impress. Dalam hati aku berkata, kalau dah mamanya cerdik, mesti anaknya bijak jugak kheennn. Bahahahaha!! Bab perasan memang serah kat ko Yong!

Memang Aidi sekarang dalam proses berkembang minda dia. Tiap hari ada je benda baru dia buat. Itulah anak sulung aku.


Adelea?


Aduhai kededek sorang ni.

10hb ni cukuplah 8 bulan dia. Badan takdelah bam bam sangat. Pakai baju size 6-12 je lagi.

Dah boleh pasak kuda-kuda nak merangkak, tapi manjanglah gostan je jalannya. Entah bila nak merangkak ke depan entahlah. Gamaknya dulu dalam perut dah biasa songsang, so sampai sekarang bergerak pun nak songsang aje. Tak kisahlah ye dik, janji awak hepi.

Adelea jenis baby yang senang jaga. Kuat tido pun ye jugak. Ko letak je dia atas katil dia, mula mula dia golek golek borak dengan bantal, lama lama kang tengok dia dah mengeroh dah. Adelea pun jenis berdikari, dia betah tido sendiri dalam playpen dia. So sonang kojo omak eh.


Tapi Adelea ada satu peel. Dia memilih orang.

Ada orang orang tertentu je yang boleh dukung dia. Bukan semua. Aku pun tak tau apa kriteria yang si Adelea ni tengok. Sekarang ni maklong and paklong dia sendiri pun dia takmau dah. Meraung macam hapa je kalau maklong dia dukung padahal dulu maklong tu la yang basuh berak kencing dodoi dia tido apa semua. Esok raya balik kampung tak tau lah. Kalau semua orang dia tak serasi, bersedia je la aku ni kepit Adelea celah ketiak 24 jam. Huh.

Adelea thumbelina aku, sekarang dah besar jadi gadis sunti.

Tak lama lagi, ada lah aku kawan shopping. 


Weeehoo!!

4 comments:

  1. kededek! hhahaha.chaiyok! dh boleh dh tu.dh nampak jalan.hehehe.aidi sama cm princess, tak uleh! no! hahaha

    ReplyDelete
  2. hehehe...yong!
    adore adelea...baby paling senang jaga.
    aidi..pinjam adik sat boleh?
    "tak ulehhhhh"
    mihmihmih!

    ReplyDelete
  3. cayalah aidi.. dh leh knl abc tu smpi abes...

    ReplyDelete
  4. baiknye nye adelia.. *tepuk tangan n bagi kiss*

    baby kita sebaya la...my baby 8 hb nanti cukup 8 bulan.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...