MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Friday, October 21, 2011

Ibu Mengandung Memang Hot!!


Panas!! Panas!! Panas!!


PANASSS!!!


Nak kata cuaca kat Labuan sekarang ni panas terik, boleh kata hampir tiap hari mesti akan hujan. Tapi apasal la tiap malam tidor aku macam cacing kepanasan??

Panas!!


Memang selalu aku dengar orang kata perempuan mengandung akan lebih cepat rasa panas dan berpeluh berbanding orang tak mengandung..tapi kalau dah sampai aku terpaksa bangun tengah-tengah malam kul 3 4 pagi untuk siram badan...apakeheynya tu??

Sungguh memang sekarang ni tido malam aku selalu sangat terganggu.

Selalunya sebelum maghrib memang aku dah siap-siap mandi.

Pastu kalau cuaca membahang tahap tak tahan, sebelum naik katil untuk tido, aku akan mandi sekali lagi. Tapi mandi kerbau je la. Siram siram lalalal just nak bagi badan sejuk. Baru selesa sikit tido.

Lepas dah lena sejam dua...mesti terjaga dengan muka berpeluh-peluh dari dahi sampai ke tengkuk. Pastu mulalah nak meracau-racau panass panass panass sampai incik suami pun sama terjaga dari tido. Huh.

Sambung tido balik...sejam kemudian terjaga pulak lagi, tekak pulak dahaga. Kejut incik suami mintak tolong amikkan air sejuk. Yep, tengah-tengah malam mintak minum air sejuk ye kawan-kawan..panas punya pasal. Huhu. Pastu selang berapa minit mula terjaga balik, nak shi shi la pulaknya. Heh.

Dan selalunya bila dah masuk bilik air tu..aku akan terus mandi je. Lantaklah jam pukul berapa pun masa tu..pukul 3 pagi pun aku bantai mandi jugak. Tapi biasalah..mandi siram-siram je.

Barulah boleh sambung tido dengan lenanya.


Tapi bahaya ke bangun mandi tengah-tengah malam gitu eh??


Sian kat baby..kesejukkan pulak.


Tapi mama panas sayang.....


Panas!!

Abangg...jom kita pasang air-cond jom?

3 comments:

  1. Aaa yong..elok pasang ekon la.naya la kalu nak kena bangun mandi slalu..Nak nk tengah malam buta..

    ReplyDelete
  2. sepanjang tempoh pregnant ni saya xpakai apa2 pon bila tido. tp tutup dgn selimut la. lgpon, tinggal berdua je dgn suami nak malu apa kan? hehe.

    tp klu balik rumah mertua mmg seksa sikit la. bilik nk kena make sure kunci je manjang. penah sekali terjaga tgh mlm nk terkenc, pastu sendiri lupa kunci pintu, alih2 esok pg hasben cite mak dia nampak cikibonbon saya. maluuuu!

    ReplyDelete
  3. samela yong.. kdg2 x selesa.. huhuhuhu..lately lg la pulak.. ngntok x ckup tido je

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...