MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 2, 2013

Baby Cot...perlu tak?


Aku ni kan...nama je baru pregnant 9 minggu, tapi perancangan beli barang baby dah mula dah ni. Muahahaha!!


Untuk baby A, rasanya takde banyak sangat benda nak beli. Iyeke?? Boleh percaya ke dengan mama kamu ni baby A oiiii. Heh. 

Rocker tak payah beli. Rocker Fisher Price Aidi tu cantik macam baru lagi. Nanti aku basuh je bagi lagi cun serupa new in the box.

Walker pun tak payah. Aidi sekarang kalut lah nak main semula walker dia. Sebok betul. Padahal mama dah simpan dalam stor dah. Itu adik punya, no longer Aidi punya lagi. Hahaha!

Stroller pun tak payahlah kot. Aidi pun dah ada 2 bijik stroller dah. Nak beli lagi ke??Ikut hati nak jugak. Haha nafsu...nafsu..

Segala mak nenek barut/lampin apa semua pun rasa tak payah beli. Kalau nak beli pun sikit je lah buat tambah-tambah.

Tapiiii......baju bajan mesti mau beli baru sebab baju bajan Aidi yang kecik-kecik semua dah ku sedekah kat orang. Kalau kata rezeki kali ni nak dapat baby girl, lagilah sakan mama beli baju pink. Hahaha. Okey sediakan RM2000 untuk baju sahaja. Huhuhuhu.


Ada satu benda yang aku masih lagi timbang pikir timbang pikir nak beli ke tak beli ke tak.


BABY COT


Credit to www.babieskingdom.com.my


Credit to mudah.my



Ini aku tepek contoh  yang aku berkenan.

Aku suka baby cot jenis yang boleh convert jadi toddler bed tu. Yang jenis 4 in 1.

Boleh jadi baby cot
Boleh jadi playpen
Boleh jadi sofa bed
Boleh jadi toddler bed.

Aku rasa jenis ni lebih berbaloi kalau nak beli. Insyallah boleh pakai sampai anak tadika kalau kena gaya. Tapi regenya memang kau kena menabung beberapa bulan baru dapat beli. Huhuhu.

Yang gambar atas tu aku suka sangat. Harganya RM1299. Tilam lain harga lah pulak. Phewww!! Katil mama abah pun RM399 je nak oiii!


Yang gambar bawah tu aku jumpa kat mudah.my. Preloved rasanya. Harga pun murah je RM380. Tapi dah SOLD. Huhuhu. Dapat tengok je lah.


Aku ada jumpa lagi beberapa baby cot yang cantik. Kat One Baby World ada, kat Little Whiz ada. Mana lagi ada eh? Lupa dah aku. Banyak nau survey.


Tapi itulah...perlu ke tak perlu baby cot ni??

Aidi dulu aku bagi tido atas tilam toto je. Lapik-lapik 3 4 lapis, ha tidolah kamu di sana. Kalau nak rewind balik, Aidi dulu umur dia 5 bulan lebih aku dah ajar dia tido kat bilik dia sendiri. Boleh baca SINI

Tapi si adik ni nanti tak tahulah pulak macam mana ragamnya. Kot nak lena celah ketiak mama je ke. Huhu.

Dah tu kenapa nak beli baby cot??


Sebab......sebab....sebab aku risau Aidi lepuk Adik dia. Hahaha. Aku rasa hampir semua mak bapak akan risau anak 1st pukul adik dia yang masih baby. Aku sendiri pun selalu nampak benda tu berlaku. Tak payah tengok jauh lah, Aidi sendiri pernah kena lepuk dengan cousinnya si Shaqil masa dia baby baby dulu. Pastu bila ada  Akid anak Tira Miss U tu, Aidi pulak lepuk Akid. Begitulah seterusnya. Hahaha.


Itu sebab utama aku nak beli baby cot. Katalah adik takmau tido dalam baby cot, kita convert lah cot tu jadi toddler bed, bagi Aidi tido situ. Aidi memang takde masalah dah sekarang tido sorang-sorang. Dia memang dah bujang. Tinggal belum sunat je lagi. Haha.


Tapi apapun...semuanya masih dalam pertimbangan.


Ingat pakai duit sikit-sikit ke nak membeli beli ni. Heh.



6 comments:

  1. sy ada beli gak baby cot...dari anak pertama lagi dah ada...tp anak da masuk tiga, tak guna-guna lg bby cotnya....pasal diorang lg suke lepak sekatil ngan omak eh..da nk jual pun bby cotnya...hihi

    ReplyDelete
  2. sy pun..baby cot ada beli..tp guna pun tidak...jd tempat letak barang je..haha

    ReplyDelete
  3. hehehe..semangat prepare barang baby...kannn... sy ada beli dulu tapii yg jenis playpen punya..tapiii..xnak dia duduk lamtu..last2..dah kasi lipat n simpan...tunggu next baby...hehehe ..aidil 5bulan dah tdo sendiri ek..wahhh..baguslah cenggitu..masa aidil baby..mmg dia xbangun malam sangat eh..anak sy dah setahun 3 bulan nie..kalau xsekali..2 kali dia bangun tgh mlm nk susu

    ReplyDelete
  4. perlu kot.. tkt abg dia hempap dia nnt.. hehhehehe

    ReplyDelete
  5. hehe... Akid menunggu baby maknyah n makyong untuk dilepuk ni, haha! Sure geram je dier tgk ade 2 baby. Pengsan mama nak jage...

    ReplyDelete
  6. 1st baby tak pakai sgt baby cot ni..
    pakai 2 minggu je itu pun kt kampung.. balik kl, umah sempit.tp 2nd baby perlu kot.sbb takut abg long afiq kaco adik dia.. huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...