MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 7, 2009

CHECKLIST..CHECK IT OUT!

Erm..tadi aku sempat la belek2 beberapa blog menarik tentang persiapan wedding diorang..Antara blog yang aku singgah tadi ialah blog Amelia, then aku terjumpa satu checklist yg agak menarik and praktikal bg aku..Sebenarnya aku ada dah beberapa checklist dlm simpanan aku..cuma apa yg aku jumpa td lebih menarik..suker! Saya pinjam ye Puan Amelia?=)

Theme Kaler: White and red...bkn red and white tau?ada beza tuh..
Husband-to-be : Tunangku teristimewa..Syaiful Amry bin Ahmad Syah
Date :Nikah : erm..tatau lg..kalendar 2010 tak kuar lg..maybe antara Mac hingga Jun 2010
Sanding : Sama spt di atas
Tandang : seminggu lps majlis sanding
Place : pun tak tetap lg..yg pasti kenduri pompuan kat KL, lelaki kat K.Kangsar
Kursus kahwin : After Raya br nak p..Incik tunang dh p dh dolu..tp aku paksa p skali lg.huhuh
Documents to be submit to Pejabat Agama : Adeh..aku pun tak tau sgt apa dokumen nk kna bg nih.huhuh
Barang2 hantaran : Nak tempah jek..kat sape tak sure lg..
List barang2 hantaran : will be discuss with him after raya..but aku suka idea hantaran misteri tuh..ehe
Tok kadi : Pun x sure lg..sabar ek
Mak andam : Tgh survey..aku suka Rins Bridal..but too expensive utk aku yg kurang berduit nih.huhu
Baju Sanding & Tandang : Not yet..but ada beberapa design dah dlm kpala..I like kebaya labuh merah kat Isha Boutique.
Bunga pahar : Beli siap je la..kat Nilai blambak
Baju Family : erm...bergantung pada bajet
Bilik pengantin : Awal lg nk pikir..Guna bilik adik je la..dia baru kawin Oct last year.
Fotographer : Abah aku sdia membantu..TQ WanDet Entertainment
Catering : Masih dlm proses pemilihan..might be Sri Angsana
Honeymoon : erm..setakat ni Pangkor..after majlis tandang kat k.kangsar leh trus p jek.dh dekat.hahaha
Lauk pengantin & kek : Lom decide..but aku sure pak mak sdara aku akn wat terrrbaek punya.
Kad jemputan : simple but nice
Baju Nikah : lom lagi..yg confirm white in colour
Hiasan Hantaran : hantar kdai jek
Paper Bag : erm..perlu ke?aku ingat nk bg simple gift, tanpa perlu appaer bag coz its costly..pape pun, biarkan dlm senarai dulu.
PA, kompang, MC : WanDet Entertainment tp please..no more lagu sedih..ada ke patot adik aku kawen aritu dj tu psg lagu cinta tiga segi la..madu tiga la..hampeh!
Gift : small, nice, memorable
Bridesmaid : erm..who?
Flowergirl : aku tak ramai sdara kenit2 nih...adeh
Penunjuk Jalan : sendiri wat..print jek
Bunting : erm..tingin jgk nak bunting..nnt la pk
Cat Bilik : x perlu cat..baru jek lg cat kaler cream..match dgn apa jua theme kaler kan?
Kemas Bilik Pengantin: a month before br aku wat.hahaha

Owait, wat masa ni mmg x nampak mcm checklist lg nih..tp aku akn start update paper perkembangan yg berlaku dlm persiapan wedding impian aku nnt..daaa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...