MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 7, 2009

TIP 1: APA NAK BUAT DULU YE?

Arini aku nak tulis pasal satu info yang aku pernah baca sebelom ni. Kat mana ek aku jumpa info tu? Lupa la pulok..tp rasanya kat dlm blog sesorang jugak. Sebagai bakal pengantin, biasanya kita tak tahu kat mana nak mulakan sesi persiapan wedding kita kan? Nak mula dengan cari katerer ke..nak mula dengan cari barang hantaran ke..kira bajet ke..apa ke..Ermm..sooo confusing! Aku pun konpius jugak..
Tp bila aku terbaca tips dr sorang blogger ni..aku rasa btol jugak cakap dia. Beliau cadangkan setiap bakal pengantin MEMILIH BUSANA PERKAHWINAN TERLEBIH DAHULU sebelum pikirkan persiapan yang lain. Rasionalnya?? Sebab pengantin itu sendiri adalah elemen terpenting dalam sesebuah perkahwinan. Jadi kalau pakaian pengantin sendiri nampak tak suit dengan badan..nampak sangat mcm baju pinjam (even mmg pinjam pon..huhuh) atau lebih malang lg..baju tiba2 tak muat atau tak fit dgn badan..tentu nampak hodoh sesangat kan? So go to pick up your wedding dresses first.
Rasional kedua, bagi bakal2 pengantin yang bersaix XL, XXL, XXXL atau dlm erti kata berbadan gempal..(mcm aku..huhuhu), elokla pilih baju dulu. Kalo badan tu kecik molek, mmg sng..just pilih and amik jek..takde banyak masalah. Tp bg yg over saiz mcm aku ni..hendakla kita p survey merata and dapatkan pakaian yang sesuai dengan bentok badan kita. Kadang2 kita nampak baju tu cantik kat badan orang lain..(terutama kat badan model), tp bila mai kat badan kita..adoyai...soooo tak matching! Kan ke haru tu?
Rasional yang ketiga...theme colour. Rasanya hampir sumer org..even bukan bakal pengantin yg nk kawin dlm masa terdekat pun dah ada theme color idaman utk wedding diorg nnt kan? Takyah kita sebot kat cni..kang mcm2 kaler kuar..maybe kelabu asap pun ada.huhu..tapiiii..harus diingatttt! Jgn pikir sgt psl theme kaler dulu..P cari baju dulu. Tp kebanyakan bakal pengantin ni degil..diorang sibuk la p tempah bunga telor la, hantaran la, khemah la, pelamin la..ikut kaler idaman diorang tu. Tp bajunya takde lg. Bila nak p cr baju..alih2 takde baju yang sesuai dgn theme kaler..yg match dgn badan sendiri!Itu la selalu jadi kenduri pengantin pakai baju ijo..pelamin kaler biru..bunga telor kaler merah..adey..dh mcm deepakawin dah.hohohoh..
So..moral of the story..Go and pick your wedding dress first..then baru sng ati nak decide theme kaler ke hapa ke? Okies! Daaa..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...