MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 21, 2010

KARANGAN AKU DAN SEBUAH HELMET



Sekarang ni semua orang dah makin sedar yang penggunaan helmet ketika menunggang mahupun membonceng motor amatlah penting. Hatta mat rempit pun sekarang ni dah ada kesedaran sivik nak pakai helmet sebelum membuat aksi-aksi ngeri yang mungkin membawa tiket bertuah penginapan seumur hidup ke "Hotel Batu Dua". Memang mustahak sungguh helmet sekarang ni.


Jadi aku pun tak terkecuali. Sejak-sejak duduk di Labuan ni memang aku jadi pembonceng setia motorsikal incik suami. Almaklumlah, kereta masih kat showroom. Ahaks! Tak lama lagi boleh la aku bawak keluar Honda Jazz putih idaman hati aku tu. Heh..berangan!


Okey sambung cerita helmet tadi. Aku ada satu helmet. Helmet aku kaler putih. Incik suami pun ada satu. Biasalah tu kan, takkan helmet pun nak share kan? Ate gimana rupanya kalau naik motor berdua kongsi satu helmet ye tak? Jadi aku ada satu helmet putih. Incik suami punya kaler gold. Rupa helmet kami memang lah macam jambatan tak siap *apa kena mengena helmet dengan jambatan??*. Dengan dah bercalarnya..terkopek-kopek kulitnya, memang huduh abis. Tapi aku gagah jugaklah pakai tanpa rasa segan silu sebab aku lagi malu kalau tentiba aku kena tahan dengan abang polis bagi surat saman sebab tak pakai helmet.


Nak dijadikan cerita, satu malam tu aku dengan incik suami pergi dating ke bandar. Wah..nak dating memalam aje. Siang-siang tak feel. Haha.


Incik suami park motor cantik-cantik. Helmet aku di sangkut bawah seat. Helmet beliau diletak selamba yada je atas seat. Alasan beliau helmet beliau lebih buruk. Memang buruk sangat dah. Jadi tak de hal la letak gitu je atas seat. Takkan ada yang nak amik. Mat pit nak curik pun pikir tiga pat kali agaknya. Haha.


Jadi kami pun berdating macam biasa. Mentang-mentang dah jadi laki bini, naik eskalator pun nak berpimpin tangan. Coii!


Lepas dah puas dating, kami pun nak balik. Niat hati on the way nak balik tu nak singgah supermarket satu lagi, nak beli lesung batu. Ye, rumah aku memang belum ada lesung batu. Apa lagi mesin cabai. Pikir lapan ploh juta kali aku nak beli mesin cabai bila tengok harganya tadi. Jadi elok beli lesung batu jek. Baru lima belas hengget. Murah.


Jadi, berjalan lah kami laki bini ke motor. Sekali incik suami bersuara...



" Ayang..helmet abang kena curik lah."



Aku...."hah!! Apa!! What??? Kena curik??"


Terus aku emo semacam pasal helmet buruk incik suami kena curik. Abis bawah motor, tepi motor, belakang motor, bawah seat semua aku jenguk kot-kot tersembunyi helmet kat situ tapi tak dapat lah der...memang dah hilang kena curik.


Tak paham betul la aku. Helmet buruk gitu pun kau ada hati ke nak curi. Dei brader! Kalau nak pinjam cakap je la...kami boleh bagi pinjam lah. Pinjam free lagi aku boleh bagi. Tak perlu nak rembat-rembat hak orang.


Walaupun helmet tu cuma helmet cabuk, yang sekali tengok macam dah takde value..tapi aku tetap tak paus hati sebab...



Aku kena balik rumah naik teksi.



Terbang dua puluh hengget aku!


Coii!




Sekian sahajalah cerita Aku dan Sebuah Helmet untuk malam ini.

2 comments:

  1. jahat sungguh org itu..agaknyer helmet dia pun kena curi,sbb tu dia curik kamu punyer..huhuu jadinyer tak beli la lesung kamu itu..sadis tul..

    ReplyDelete
  2. comel lah kak nana ni.. ade2 je cerita nya.. nak cepat2 kawen jugelah.bole dating2 camtu...huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...