MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 5, 2010

MARI BERGOSIP SEBAKUL DUA...*takdelah gosip pun sebenarnya*

Huh dah pukul 9.15 pagi. Cepat taip, setengah jam lagi ada kelas pulak. Oh cepat-cepat taip. Nanti tak sempat. Walaupun aku tak tahu nak taip apa, aku harus taip jugak cepat-cepat. Sudalah ini laptop pinjaman, laptop sendiri sudah masuk sepital. Sakit tak kebah lagi gamaknya. Huhu.

Omaigod! Tapi baru seperenggan dah abis 5 minit. Faster faster cikgu!

Hari ni dapat 3 slip relief class. Kalau dapat 3 slip gaji best lah jugak kan? Oh cakap pasal gaji, Insyaallah minggu depan aku akan dapat my 1st gaji as a cikgu. Happy?? Or not happy?? Oh tentulah happy suka ria kan? Dalam kepala dah berkira macam-macam nak dibuat, macam-maca nak dibayar, macam-maca nak dijoli dengan duit gaji 2 bulan itu. Weeehoo!! Ops silap...Alhamdulillah..*dengan memek muka bajet suci.haha*


Minggu ni aku memang membizi abis. Semalam mengajurkan explorace untuk pelajar tingkatan 3. Walaupun budak-budak yang berlari-lari keliling sekolah, tapi aku pelik kenapa aku yang mengah berganda. Penat seh! Baru aku tahu bukan senang nak organised explorace ni. Susah nak mati. Penat lagi. Haih!

Tadi pulak aku kena bergotong dan beroyong dengan bebudak. Dengan baju kurungnya...bayangkanlah aku mencabut rumput-rumpat yang penuh selerak kat taman nun. Terus dah tak cun dah. Pheww!! Kau kalau tak cabut rumput pun tak cun jugak Yongnana oii. Jangan nak perasan lebih. Haha!

Ohh mungkin ada yang heran, kenapa aku bekerja hari ni. Bukan ke hari ni deepavali?? Patutnya semua cuti, duduk rumah makan muruku depan TV. Tapi malang lah aku...Labuan tak amik cuti deepavali. Lagipun kat Labuan ni susah nak jumpa mereka-mereka yang smabut Deepavali. Jadi tak perlulah cuti.

Hujung minggu ni pulak aku kena ikut bebudak pergi kem ko-k di Ganggarak. Penat lah lagi nampaknya. Tapi takpelah, dah nak jadi cikgu sangat kan, kenalah bertabahkan hati. Huhu.

okeylah, nak pergi kelas dah. Sebelum pergi kelas, muka kena set bagi menyinga dulu.


Grrrrr...


Okey daa!

1 comment:

  1. Sabah pun tak ambik cuti Deepavali. Tapi saya memang tengah cuti ;p Seronok giles bersama adik2 :)
    Tak pe Wan, nanti dah gaji, cuti hujung minggu pun best, pi berjoli. Meh la datang KK. ;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...