MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Wednesday, November 24, 2010

SIAPA NAK TENGOK KONDISI RUMAH AKU?? MARI KLIK SINI..



Hari ni agak membosankan. Pagi pegi sekolah, buat-buat bizi di sekolah. Petang balik rumah. Malas masak hari ni jadi tapau kuew teow goreng siap-siap untuk incik suami peliharaan di rumah. Lepas makan, tengok sinetron Aya Cahaya Aya secara berduet dengan incik suami. Iye, sila percaya bahawasanya incik suami aku sudah mendaftar sebagai ahli kelab peminat sinetron Indonesia. Kenkadang tu beliau lagi ke depan bila jam dah mula tunjuk pukul 3 petang setiap hari. Huh..lawan tokey.


Lepas dah abis sinetron semua, mulalah dah tak tahu nak buat apa. Mata kejap tenung siling, kejap pandang tingkap, sat lagi mula lah renung semua benda yang ada dalam rumah termasuk suami belaan. Bila dah sasau gitu aku amik keputusan untuk menyenap segala benda yang ada dalam rumah aku. Simpan buat pusaka.


Dan sebabkan aku tak de modal nak membelog hari ni *ceh takde modal tapi karangan dah 2 3 perenggan dah pun *, maka aku amik keputusan untuk menyiarkan gambar-gambar yang aku snap petang tadi buat tontonan umum.

Kamu nak tengok ke tak nak tengok ke, mesti kena tengok jugak. Tak kira! *lempangg*


Gambar 1:


Ruang tamu. Sebabkan belum ada tetamu yang bertandang ke rumah aku maka aku tukar nama jadi Ruang Kau dan Aku. Ceh, nama tak boleh blah..nak jugak bagi nama drama. Ceh.


Aku memang belum ada kesempatan nak men decorate men design bagai ruang ini. Ate kata baru je pindah, mana ada sempat nak cari bungan-bunga ke langsir ropol-ropol ke buat cantikkan ruang ini. Rumah pun sekangkang kera, tak kuasa aku nak penuhkan lagi. Ini pun dah berlaga-laga vontot dah dengan incik suami.


Gambar 2:




Ini pulak ruang untuk melantak. Meja makan cenonet jek. Nampak kerusi ada empat tapi hakikatnya kami berdua duduk je dah penuh satu meja. Meja makan inilah yang banyak menjadi saksi aku dan incik suami melantak bagai tak makan tiga hari. Haha.


Gambar 3:





Ohh..ini ruang kegemaran aku sekarang. Cewahhh! Padahal hari ni pemalas amat nak masak. Dan dan mengaku ini ruang kegemaran. Tapi memang betul lah jugak ini feveret side aku. Aku memang jaga dapur aku ni. Kalau incik suami tertumpahkan air *air masak je pun* setitik pun aku mesti membebel 3 kilometer. Huh, jangan kau coba-coba nak mengkapal karamkan my dapur. Nahas disitu. Hoh harimau belang dah aku.



Gambar 4:



Ha..ini pulak almari kesayangan incik suami. Pasai apa? Pasai kat almari ni biasanya penuh sesak dengan makanan minuman kegemaran beliau. Bermula dari milo nescafe sampailah kepada biskut tiger coklat. Semua pun beliau punya. Tapi aku suka jugak mencurik jajan incik suami ni. Hahaha. Senyap, jangan bagitahu incik suami ya.


Gambar last:

Oh dah sampai kepada gambar last. Sebenarnya ada banyak lagi gambar bosan-bosan yang aku snap tadi, tapi setelah ditapis sebanyak tujuh lapisan, maka ini je yang molek untuk ditonton. Yang lelain tu semua kategori "meluat menyampah mak nokks!".


Jadi gambar yang terakhir..atau omputeh kata last but not least...










Gambar tuan punya belog harus ada kan. Aku rasa dah lama jugak aku tak tepek gambar aku kat belog ni. Jadi kamu musti rindu sama aku kan? kan?



Bluweekk!


Tentiba aku rasa ini adalah gambar paling boleh dikategorikan sebagai "meluat menyampah mak nokks!"


Siap peace peace lagi.


Pooodahh citt!

5 comments:

  1. cantiknyer rumah awak..
    sebenarnye kalau duduk rumah comel ni, yang paling best bab terlaga2 vontot tu ler..hehe..baru mesra

    ReplyDelete
  2. haha~ ok la daa complete da umah tu.. =)

    ReplyDelete
  3. nicenye rumah...tak mcm rumah newly wed...
    paling best dapur sume color hitam..best sgt!

    ReplyDelete
  4. wah..,dh boleh kategori lengkap dah tu umah..umah sewa ayu lg kelam kabut..suami duk sorg2,mmg cam tongkang pecah umah..huhuhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...