MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 2, 2010

KENA SELIA OLEH PENYELIA

Hai kawan-kawan!

Bertemu lagi kita di hari dan waktu yang sama dalam rancangan Cikgu Cikgiiiii.....

Hahahaha..gilo.

Dah sudah, tok sah nak melalut.

Nak tulis entri tulis je la, tak perlu nak berangan jadi pengacara bagai. Huhu..Arini aku nak share pengalaman 1st time aku di observed oleh penyelia aku sepanjang praktikal sebagai guru bitara kat SMK Seremban Jaya ni.



Gila ko, hari Rabu ptg kul 6.45 baru lecturer aku sms kata "tomo come to your school". Perghhh! Tak agak-agak. Nak datang observe pukul 1.40 esoknya. Memang gedebuk gedebak kejap la dalam dada. Huhu.

Nasib baik aku memang dah ready sentiasa. Tiap kali mengajar aku pastikan rancangan mengajar aku complete, alat bantu mengajar tersedia, dan aku kuasai content yang aku nak ajar. *macam bangga dengan diri sendiri kejap.hahaha..abaikan*. Maka penyakit "parkinson" aku takdelah kritikal sangat. Aku cuma perlu sediakan mental je nak menghadapi lecturer aku tu nanti.

Aku kena observe pukul 1.40 petang, dalam pukul 1 petang tu aku sempat berlari-lari cari anak murid aku untuk tinggalkan pesanan azimat ni:

"arini lecturer cikgu datang. Dia akan observe cikgu masa kelas kamu. Maka, kamu-kamu semua kena turun ke bilik masakan sharp 1.40. Pakai tie kemas-kemas, bawak buku teks dan nota. Pls, jangan lambat!"

Owh memang arahan yang tegas di situ. Tetiba si ketua kelas (mereka panggil formen) bersuara...

"cikgu, arini kitorang kena berlakon ye cikgu?"

Hahaha...aku dalam tak sedar main angguk je. Yep, kamu kena berlakon jadi anak murid terhebat abad ini. Takde dah anak murid paling baik atas muka bumi melainkan kamu jek. Huhu...

Tapi memang sungguh, budak-budak tu kemain berlakon lagi. Semuanya baik jek. Kelas senyap, respon baik, buku semua bawak, memang kagumlah. Hehehe..

Dan atas kerjasama yang padu lagi jitu dari anak-anak murid aku, maka aku berjaya mendapat komen yang membina dari lecturer aku..*Owh sungguh lega..*

Paling best bila ayat keramat ni kuar dari mulut lecturer aku...

"U ARE MY A's STUDENT"

Perghhhh! BAHAGIA.

2 comments:

  1. wah. bertuah awak dapat student yang mudah bagi kerjasama. hee:)

    ReplyDelete
  2. mak aihhh
    best giler yong dapat pujian
    shalin kena selia this tuesday
    risau giler
    hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...