MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Sunday, March 28, 2010

INGATKAN DAH SETEL..RUPANYA BELUM.

Tengok countdown...just tinggal 68 hari jek lagi untuk sampai ke situ. Adoi...tak lama dah ni wei. Apa patot aku buat sekarang?? Uish kalut kalut.

Mak kata mulai skrg tiap kali weekend mesti kena ada agenda kawen-kawen dalam jadual aku. Mahu tak mahu aku wajib selesaikan hal nikah kawen aku setiap kali hujung minggu menjelma. Weekdays aku memang bizi dengan kerjaya aku *chewaahhh*, melayan karenah anak murid, siapkan rancangan mengajar dan segala mak nenek tentang sekolah. Memang aku takkan ada masa sekejap pun nak pikir tentang kawen-kawen aku bila anak murid ada keliling aku. Yang ada cuma 2 hari seminggu untuk aku siapkan apa yang tak siap lagi.

Sekali tgk memang macam tak banyak dah benda nak buat. Tinggal sikit-sikit jek. Tapi bila disenarai balik..makkk aiii, banyak la pulak. Mula pening aku nak susun jadual apa nak buat dulu, apa nak buat kemudian.

Owh lupa, ibunda kesayangan aku akan berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah pada 12 Mei sampai 26 Mei ni. Dan beliau mahu semua hal nikah kawen aku setel sebelum beliau berangkat ke sana. Maknanya just ada 5 minggu je lagi untuk aku setelkan semuanya. Cuma ada 5 kali sabtu ahad je lagi weh. Sempat ke???

Adoi!

Kat bawah ni aku senaraikan apa yang perlu aku buat untuk 5 minggu ni. Kalau aku terlupa kurang-kurang belog ternakan ni boleh menjadi jam loceng, ingatkan aku mana yang patut aku aku ingat. Huhu

3-4 April 2010
Beli cat, confirmkan draf kad kawen,jumpa tailor, tempah kasut nikah, survey bedroom set.

10/11 April 2010
Cat bilik, pegi Nilai 3 beli runner katil dan karpet untuk hall dan depan pelamin, dan bunga pahar

17/18 April 2010
Amik kad kawen, beli bedroom set, jumpa Puan Vispera (sila buat appintment cpt2)

24/25 April 2010
Pergi Dios untuk fitting baju dan hantar tempah baju nikah incik tunang, beli barang-barang hantaran.

1/2 May 2010
Jumpa katerer utk bayar 2nd deposit, amik doorgift kat kugeeku.

* Lain-lain perkara yang boleh dibuat oleh famili time weekdays tanpa perlu aku ada kat rumah:
- cat rumah
- bersihkan jerijil tingkap
- pasang kipas siling dalam bilik pengantin
- pasang rel langsir dalam bilik pengantin
- tempah surau untuk akad nikah (Jumaat, 4 Jun 2010, malam lepas Isyak)

Ops, ada satu lagi benda penting yang aku tak senarai lagi. PERMOHONAN NIKAH!!

Omaigod. Itu adalah benda paling penting yang perlu kena setel cepat. Tapi apakan daya aku hanya seorang wanita. Borang aku hanya boleh disubmit bila sang arjuna submit borang beliau kat aku. Wahai arjuna terchenta..lekas-lekaslah kamu uruskan borang nikah kamu. Apa kamu takmau kawen ke??? Owh stress!

Harap-harap aku berjaya dapatkan kebenaran bernikah paling lewat awal Mei nanti. Sungguh aku sangat-sangat risau nak kawen ni. Macam-macam perasaan datang menziarahi jiwa aku. Huhu..

Kawan-kawan, doakan agar aku dan dia berjaya sampai ke situ dengan jaya dan cemerlangnya.

Insyaallah..

5 comments:

  1. mesti bolehnya!! selamat insyaAllah semuanya. go wan go!!!

    ReplyDelete
  2. come on babes..byk lagi tu..hope sume leh settle...hehe..gud luck eh..

    ReplyDelete
  3. mmg doakan yg baik2..da ada checklist 2..follow je ler..moga semuanya berjalan lancar..huhu..

    ReplyDelete
  4. boleh...boleh...mesti boleh nyer...kena yakin boleh.xmampu, minta bantuan sesapa..yg penting kamu kena kuat2...saya lagi la...xsmpai 2 bulan tau...hu..hu

    ReplyDelete
  5. ye! Semoga berjaya! Ameen...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...