MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Tuesday, June 17, 2014

Hari pertama Aidi ke Tadika


Semalam secara rasminya Aidi dah masuk tadika.

Alhamdulillah.

Kebetulan aku jumpa tadika yang terima budak umur 3 tahun walaupun masih berpampers, so aku saja hantar Aidi situ. Saja untuk ajar dia bergaul dan berkawan.

So camne his 1st day??

Seawal subuh dah bergegau rumah ko tau?

Aidi takmau bangun. Yelah,dah 2 minggu bangun lambat,tentiba kena bangun kul 5.30 pagi. Mana mauuuunyer! 

Nak kejutkan 1 hal,nak suruh mandi satu hal lagi. Dah mandi, taknak pakai baju pulaaakkkk. Merempan taknak pakai baju sekolah dia. Nak pakai baju jersi harimau malaya. Ko rasa??

Adoilah anak..

Cikgu Aidi kata,breakfast bawak bekal sendiri dari rumah. Maka gigihlah mama berbento. Haha




Haaa kau!

Bento Aidi yang pertama seumur hidup dia. Haha. Walaupun muka nasik goreng tu scary, aku tengoj habis jugak dia santap. Haha. Harini punya bento roti telur je. Idok sempat pulak aku nak snap gambo.



Im ready kata ko!

Isnin dan Jumaat memang kena pakai t.shirt sukan. Selasa rabu khamis je pakai uniform. Tapi uniform Aidi belum siap, so pakailah baju sukan tiap hari buat sementara.

Sampai school, Aidi dok buat muka lawak dia. Sengih sengih...pandai pulak cari cikgu salam cium tangan. Masa sampai tu kawan kawan tengah assembly. Ada bacaan doa,nyanyi nyanyi lagu apa semua. So aidi terus amik tempat duduk and join bacaan doa.

Dah pagi tadi asik nak berdoa je.

Pakai baju nak doa.
Pakai seluar doa.
Pakai kasut doa.

Bagus bagus..perkembangan positif.



Semalam,aku cuti tunggu Aidi kat sekolah sampai tamat waktu sekolah dia. Tapi aku tunggi dalam kereta je la. Segan pulak nak menempel kat kelas kan.

Bila habis school, cikgu Aidi sempatlah bagi feedback tentang Aidi.

Cikgunya kata..

Aidi good boy.
Dia tak nanges
Dia macam dah kenal lama dengan kawan kawan dia.
Dia pelat.

Heh.

Tang pelat tu memang ye,lagi pun Aidi baru nak dapat mulut bercakap sikit sikit. Pelat tu biasalah kan?

Penutup entri..

Nah gambo selfie mama yang bosan tunggu aidi dalam kereta.


Camera 360 je jaaahh. Jangan terpedaya. Ahaks!


2 comments:

  1. gigihnya mama aidi buat bento bentuk2..hehehe..awal nye hntr dia p skolah...awal plak tu kne bgn hehe....sy klo 2 taun anto taska je kot dulu..skrg anak baru 14bulan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...