MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 26, 2009

INDAHNYA BERHARI RAYA

Hari ini dah masuk 7 Syawal. Maknanya dah 7 hari kita berhari raya. Seronok kan raya tahun ni?

Tak seronok ek? Tak seronok pun wat2 la mcm seronok.huhu

Sepanjang 6 hari raya yang sudah aku terasa mcm byk sgt cerita yang nak dijadikan entri kat dalam blog ni. Tapi at this moment tetiba aku rasa mcm blur. Tak tau pulak nak story apa. Huhu.

*ting!*- idea muncul

aku ingat aku nak tepek gambar je la kat entri edisi raya ni. Gambar kan boleh menceritakan segala-galanya.huhu..sila la telek..;)



1 Syawal
Lokasi - rumah terchenta di Ampang Jaya



bajet berseri di pagi raya - huh



berhari raya bersama kuih raya



2 Syawal
Lokasi - Kg. Batu 17, Pdg Rengas Perak


Incik Tunang datang beraya di kampung. Abah beliau terlalu peramah. Sembang macam tak nak balik. huhu



tahun ni semua sedara mara belah Perak balik raya kedua. Jadi, malam raya kedua umpama malam raya bagi kami tahun ni..



tgk tu, kan macam malam raya tu. Mak dan Nini berusaha menjahit manik di baju raya. *nasib baik baju aku dah siap*



3 Syawal
Lokasi - Padang Rengas, Lubuk Merbau, Taiping




bergaya bersama kereta orang. nak beli sendiri belum mampu.



kat rumah Tok Cu ni. suka perabihkan kerepek pisang kat umah Tok Cu. Sangat sedap



dah penat beraya. kami main game domino pulak. ni game sejak zaman kanak-kanak lagi nih.


4 Syawal
Lokasi - Manong, Perak (rumah Incik Tunang)




aku suka tgk umah tok Amry kat blkg tu. Macam cantik pulak.



beraya bersama Incik Tunang. Next year Insyaallah upgrade status.huhu



Segerombolan aku bawak p beraya umah Incik Tunang.*Mak and ayah takde dalam gambar. Tengah bergosip dengan mak abah Amry barangkali*



Jakun melihat anak ayam bewarna kuning secara live. Selalu tengok dalam buku cerita kanak-kanak jek.huhu




5 Syawal
Lokasi - Kg. Pokok Asam, Pendang Kedah
(Rumah Pak Lang)


majlis sambut menantu sepupu aku. To Am & Nurul.*Semoga berbahagia*




Aku nyaris kena jadi pengapit hanya kerana baju aku hampir sama dengan baju pengapit lelaki.huhu



Tu dia..aksi apa ni? Tembak burung ke?




Tiga beradik yang sudah besar. Ayid, Nini, dan Aku



Pasukan bunga telur yang sudah putus asa memberikan doorgift kepada tetamu. Sangat letih. Ramai kot tetamu datang. Jemputan 4000 orang! Amik kau!


6 Syawal
Lokasi - Taman Muhibah, A. Star (Rumah Tok Wan)


Raya ke enam aku takde dah aktiviti beraya ke mana mana. Letih kenduri semalam tu pun tak ilang lagi. Maka aku meng 'qadak' tido aku yang sudah berhari hari tidak mencukupi. *bangun tido kul 11 pagi!. Gamba takdek*


Petangnya aku, Nini, dan dua orang sepupu aku p beraya kat A. Setar Mall. Huhu. Kami p menonton wayang. Memang dah menjadi tradisi famili aku belah Kedah ni untuk berhari raya di panggung wayang beramai ramai. Huhu.

Tengok citer apa?

Tengok citer Momok The Movie. Nak kata best sangat tu takla tapi boleh la nak tengok. Huhu. *Gambar takdek jugak*


Tepat jam 12.15 malam, aku dan adik-adik berangakat pulang ke KL. Saja balik tgh malam. Nak elakkan jem. Alhamdulillah selamat sampai Ampang kul 5.15 pagi.

Hari ni dah raya ke tujuh. Esok Ke lapan. Menanti hari esok untuk pulang kembali ke Tanjung harapan. Menghabiskan sisa sisa semester 1 yang hanya berbaki 3 minggu je lagi. Huhu..


Mata dah ngantok. Mau tidor. Nunite eberibadi.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...