MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 1, 2009

CHECKLIST 3

Sepanjang cuti semester selama seminggu nampaknya progress wedding planning aku ada pergerakan. Aku dah nampak apa yang aku nak. Then now, aku nak update checklist aku supaya bleh aku rujuk next time..

p/s: seronok tau bila discuss hal nikah kawin dengan famili. Especially dengan mak dan Incik Tunang..huhuh

1) Theme Kaler: White and red...bkn red and white tau?ada beza tuh..*confirm*

2) Husband-to-be : Tunangku teristimewa..Syaiful Amry bin Ahmad Syah *confirm*

3) Date :Nikah : 4 June 2010 *confirm*

4) Lokasi : Rumah aku di Ampang Jaya

5) Sanding : 5 June 2010 *confirm*

6) Lokasi : Rumah aku di Ampang Jaya *confirm*

7) Tandang : 12 June 2010 *confirm*

8) Lokasi : Rumah Incik Tunang di Manong, Perak. *confirm*

9) Kursus kahwin : Berhampiran LRT Setiawangsa. Maybe p dalam bulan ni jugak.

10) Documents to be submit to Pejabat Agama : Masih dalam proses study tentang prosedur.huh

11) List barang2 hantaran :

For me:
1) Sirih junjung
2) Cincin + mas kahwin
3) Duit hantaran
4) Baju sepasang + tudung
5) kasut + handbag
6) Tafsir Al-Quran
7) Kek
8) coklat
9) misteri..huhuhu

*sumer pun blom beli lagi*

For him:
1) Sirih junjung
2) Cincin
3) Sepersalinan baju melayu
4) Kasut
5) Perfume
6) Kek
7) Coklat
8) Jam tangan
9) Al-Quran
10) Buku-buku ilmiah
11) Misteri..(Aku dh tau dh apa nk bg utk misteri ni.hehehe)

*semua pun blom beli lagi*

12) Tok kadi : Pun x sure lg..sabar ek

13) Andaman : Anje (Pakej baju sanding, pelamin, make-up, aksesori, hiasan bilik tidur)

14) Baju Sanding & Tandang :
Pilihan 1: Sewa baju baru dari Anje
Pilihan 2: Beli baju baru dari Jakel

*yang penting mau baju baru. Mak kata ok.;p*


15) Bunga pahar : Beli siap je la..kat Nilai blambak

16) Baju Family : Tempah kat Kong the Great Tailor.huh

17) Bilik pengantin : Awal lg nk pikir..Guna bilik adik je la..dia baru kawin Oct last year.

18) Fotographer : Masih mencari

19) Videografer: Abah aku sedia membantu..WanDet Entertainment.

20) Catering :
a) Majlis nikah - Sri Angsana Catering
b) Majlis Sanding - Sri Angsana Catering

21) Honeymoon : Agreed by us. Pangkor.

22) Kad jemputan : Design dah ada dalam kepala. Tinggal nak anta tempah jek.

23) Baju Nikah : Puteh gading. Kain beli kat Jakel. Tukang jahit..Kong the Great Tailor.

24) Hiasan Hantaran : hantar kdai jek

25) PA, kompang, MC : WanDet Entertainment

26) Gift :
Tetamu biasa - mini kalendar dari www.duriankahwin.com
Tetamu VIP - x decide lg
Tetamu cilik - lolipop choc dari aniscoklat.blogspot.com
Gift utk semua - bunga telur (cucuk)
Gifts majlis nikah - coklat dari aniscoklat.blogspot.com

27) Bridesmaid : Yantietoro. huhu..

28) Flowergirls/boys : kakak-Ninie- Dibah- Ilah- Wani - Milia - Putri - Wanie Kdh - Faez - Haziq - Alin. *amik kau. Yong list down tanpa mintak persetujuan.hahaha*

29) Penunjuk Jalan : sendiri wat..print jek

30) Bunting : erm..tingin jgk nak bunting..nnt la pk

31) Cat Bilik : x perlu cat..baru jek lg cat kaler cream..match dgn apa jua theme kaler kan?

32) Kemas Bilik Pengantin: a month before br aku wat.hahaha

33) Hiasan rumah: erm..ganti langsir je kot.

Yes. Bila tengok checklist ni baru la terasa macam orang nak kawin. Kurang-kurang ada la jugak pergerakan. Huhu..Aku akan update lagi checklist ni di lain kali. Daa..

1 comment:

  1. Merisek Chenta is an alternative online wedding boutique that offers LOW BUDGET ITEM & WEDDING PACKAGEs; yet STYLISH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...