MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 15, 2009

JANGAN BULI TUNANG SAYA

Sudah 3 hari Incik Tunang berada di Labuan Si Pulau Bebas Cukai. Sudah 3 hari jugak aku kerinduan di sini. Bukannya sebelum-sebelum ni kami tak pernah berjauhan, tak berjumpa detink detink berbulan-bulan, selalu sangat. Tapi dulu walaupun tak keluar berjumpa berpegangan tangan, jasad Incik Tunang dekat dengan aku. Kata orang puteh *reachable*. Tapi sekarang ni beliau terlalu jauh. Beribu kilometer. Kena naik burung terbang kalo terasa mahu berjumpa berpegangan tangan lagi. Silap-silap kena berenang menyeberangi Laut China Selatan kalo flight delay.ish, sungguh menduga perasaan.

Sungguh aku rindukan dia.

Dan paling aku terseksa bila dapat tahu beliau terdera fizikal dan mental kat sana.

Ya, Incik Tunang di dera.

Sebagai orang baru, beliau juga terpaksa melalui sesi orientasi. Untuk pengetahuan, sesi orientasi di kem tentera langsung tak sama dengan sesi orientasi yang pernah kamu kamu dan aku lalui dulu. Tak kiralah masa tadika ke, masa darjah 1 ke, tingkatan 1 ke, masuk matriks ke, masuk U ke, langsung tak sama. Tak ada sesi sesi dengar ceramah, sesi berkenalan dengan bangunan-bangunan, tahu mana letak duduk dewan, mana tandas, mana surau..huh jangan diharap semua itu.

Kat sana sesi orientasinya sangat keras dan kasar. Mungkin Incik Tunang kena berlari berpuluh-puluh pusingan padang sambil membawa beg yang berat. Mungkin juga beliau didera bergolek golek atas tanah tanpa henti. Atau mungkin jugak dicatu makanan harian, dan yang paling aku tak sanggup nak bayangkan..Incik Tunang dibelasah separuh pengsan.

Ya Allah..Lindungilah Syaiful Amry.

Buat masa ini, aku tak dapat berhubungan dengan Incik Tunang seperti selalu. Telefon bimbit beliau telah dirampas oleh sarjan misai lentik. Kapan baru dipulangkan? Hmmm...entahlah. Aku cuma mampu menunggu Incik Tunang curi-curi hubungi aku guna fon yang dipinjam dari kawan. Cukuplah buat ubat rindu.

Sesungguhnya aku teramat sangat rindukan dia. Aku risaukan dia sepanjang masa. Tapi aku masih ingat kata-kata Incik Tunang dalam fon semalam..

"Ayang jangan risau, abang ok. Abang akan sentiasa kuat berkat doa dari Ayang"

Janji, aku takkan pernah lupa titipkan doa buat Incik Tunang. Moga beliau sehat sejahtera di sana. Gigih berusaha menampan musuh negara.

Miss u...much.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...