MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 15, 2009

ENTRI PROMOSI

Hari ni hati sungguh riang. Kenapa ya? Pasalnya hari ni aku dah p booked date n bayar deposit kat caterer. Ops bukan aku yang bayar, tapi my dear mom..beliau kan banker aku. Huhu..

Seperti yang tertera dalam checklist aku, famili aku decide untuk amik Sri Angsana sebagai tukang masak rasmi majlis aku nanti. Makanan diorang memang sangat sedap sampai ada tetamu yang tak segan silu untuk bertambah nasik serta lauk dua tiga kali masa wedding adik laki aku dulu.*mungkin jugak tetamu tersebut terlalu lapar.hehe*.

Tapi serius, bagi aku masakan Sri Angsana memang lazat the yummy yummy. Dan yang paling best harga yang ditawarkan sangat berpatutan. Kira affordable la bagi famili biasa-biasa mcm aku ni. Huhu..Lagi satu benda yang best adalah aku dapat semua yang aku nak untuk bahagian katering. Apa benda yang aku nak tu??

Aku cakap kat mak aku nak kerusi tetamu semua bersarung dan bereben..*dapat*

Aku request nak red carpet sepanjang kurang lebih 100 kaki..*dapat*. Mungkin akan add lg jadi 150 kaki sebab khemah ada 8 bijik.huhu..

Aku nak khemah khas untuk pelamin siap lelangit n lampu gantung-gantung tu..*dapat*

Pendek kata semua yang aku angankan untuk khemah kahwin aku nanti semua aku dapat. Weeehoo! A big hug to my mom sebab sanggup melayan karenah anak sulung beliau yang ngada-ngada dan berangan anak orang kaya ni.huhu..

Dan kat bawah ni aku tepek bukti bahawa aku dah tempah katerer..Atas nama mak aku la ek. Aku mana ada duit. Hahaha..




Destinasi seterusnya.

Lepas booked caterer, aku dan ibunda tercinta terus ke kedai kain terfemes rantau ini..cheewahhh! Mana lagi kalo bukan Jakel. Tujuan kami untuk mencari kain untuk dijadikan alas meja..hahahaha..Bukanlah. Cari kain untuk dijadikan baju nikah untuk aku dan Incik Tunang..

Dulu masa bertunang pun aku beli kain kat sini. Ops, silap lagi. Bukan aku yang beli, tapi mak yang beli. Huhu. Dan harganya memang boleh dirobohkan lagi. Kain tunang aku dulu harga tepeknya dalam RM400++, tapi after mak aku tawar-tawar akhirnya dapat beli dengan harga RM200 jek. Tak ke diskaun 50 persen tu? Huhu..

That why la kali ni aku tak teragak-agak untuk cari kain kat Jakel lagi. Design kainnya pun cantik-cantik. Memang berbaloi.

Harga?

Erm..berpatutan la bagi kategori macam aku ni.

Kain lace 2 m *tapi aku dpt 2.7 m sbb last piece*

Plus

Kain satin untuk perempuan 3.5 m *kain lebar sbb tu bkn 4 m*

Plus

Kain baju melayu lelaki 4 m

Sama dengan

RM200++

Murah tak? Bagi aku murah la sebab bukan aku yang bayar..huhu..

Oh terlupa, time kat kaunter nak membayar tiba-tiba kami ternampak satu kain sampin songket yang sangat cantik di mata dan jiwa aku. Mesti Incik Tunang nampak hensem bergaya bila pakai. Maka kami pun beli. Harga?? RM185 sebelum sampai kat kaunter pembayaran, bila dah sampai kat kaunter, harganya roboh jadi RM100 jek. Bagus tak? Huhu..

Jadi sebagai penutup entri kali ni aku nk tepek gambar barang sekeping dua buat tatapan kamu kamu. Terpulang masing-masing nak kritik ke puji ke kain pilihan aku dan ibundaku, yang penting pilihan itu sudah cukup cantik dan menawan kalbu aku. Huhu..

Tada....

Putih itu suci..secuci lebaran.hahaha



songket dan kain untuk incik tunang. Pasti hensem beliau nanti.huhu


Err..terlupa pulak. Entri ni takde tajuk lagi. Nak bubuh tajuk apa ek? Ermm..Sebabkan entri kali ni aku banyak promote-promote..maka aku namakan beliau "Entri Promosi".Heh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...