MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 5, 2010

ENTRI SEPARUH SIAP

Wahh...sangat lama rasanya aku abaikan belog ternakan aku ni. Nak singgah belog peliharaan kawan-kawan blogger pun rasa macam tak sempat. Memang bizi tahap dewa 19 dah aku sekarang ni.

Owh lupa, mungkin ada yang tak tahu aku sekarang dah mula memegang title "cikgu". Hehehe..Dah empat hari dah aku bergelar 'cikgu' dan macam-macam cerita berlaku kat aku sepanjang empat hari ni. Memang boleh bikin aku gila separa sedar! Haih!


Hari pertama aku kat sekolah....

Aku sekolah sesi petang. Maka boleh la ber relax relaxan di pagi hari sambil menenangkan jiwa yang semakin dah tak keruan tu. Memang neves gile aku cakap ko..ntah-ntah neves nak kawen pun tak sehebat ini.Fuhh!!

Sampai sekolah.....Uiii Aiiii..dikelilingi insan-insan comel dan comot yang berbaju putih berseluar ijau berkain biru muda memang menimbulkan satu perasaan ajaib dalam jiwa. Bukan tak pernah dikelilingi pemandangan seperti ni, berbelas tahun jugak aku pegi sekolah, pemandangan hampir serupa tapi perasaan memang tak sama. Dulu aku pegi sekolah sebagai pelajar, sekarang aku adalah cikgu *walaupun baru cikgu pelatih*. Bahagia!

1st day memang confirm aku takkan masuk kelas lagi. Hari pertama ni aku kena lapor diri kat pengetua, daftar aktiviti ko-kurikulum *cikgu Puteri Islam seyh!*, dan buat jadual kelas. Yang paling berlama-lama menghabiskan masa adalah membuat jadual kelas dan mencari cikgu-cikgi kelas yang aku nak take over tapi tak jumpa-jumpa. Huh, memang turun bergram gram kot sebab letih naik turun tangga, ke depan ke belakang sekolah, L.E.T.I.H!


Hari kedua..

Hari kedua dah tak neves dah. Malah aku rasa excited nak p sekolah dengan harapan hari kedua ni aku dapat masuk kelas. Ho ho ho.

Owh kat sekolah aku ni setiap Selasa ada perhimpunan rasmi. Maknanya ini adalah perhimpunan rasmi pertama aku sebagai guru. Masa perhimpunan ni guru bertugas perkenalkan aku dan beberapa lagi cikgu praktikal baru kat budak-budak. Kamu tahu, budak-budak boleh dengan sportingnya bertepuk sorak bila nama kitorang diumumkan. Huhuhu terasa macam artis pulak. Hahaha..

.
.
.
.
.
.
.
.
adeh..aku sangap sangat dah ni. Kul 2 dah pun. Errr boleh tak aku tido dulu? Nanti esok aku sambung citer lagi. Promise...Pleasee.....*ngantok bangat deh...nunite*

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...