MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 26, 2010

TOLONG CAT BILIK PENGANTIN SAYA..PLEASE

Adeh..sungguh tak tau nak mulakan entri ni dari mana. Tetiba macam tak reti nak susun ayat. Trasa macam budak sekolah rendah baru blaja nak kenal apa itu subjek penulisan. Gila kekok.

Sebenarnya gini, siang tadi mak ada called dan pesan bahawasanya esok dia nak bawak aku pegi kedai cat dan membeli beberapa tin cat untuk mewarna warni kan rumah dan bilik aku. Ops, takde la sampai warna warni, nanti orang ingat ada tadika baru nak bukak pulak kat Ampang Jaya tu. Huhu.

Bila dah beli cat, maknanya dah nak cat bilik dah la kan? Bila bilik dah cat, maknanya aku bakalan mendapat set bedroom baru! Weeehooo!!

Tapi.
.
.
.
.
.
tapi
.
.
.
.
.
tapi
.
.
.
.
.
Aku tatau nak cat bilik aku warna apa.


Serius ni. Tak tahu.

Terasa macam pusing kepala pikirkan warna-warna. Tambah lagi macam-macam pendapat dari macam kepala aku dengar. Owh sungguh susah nak buat keputusan yang boleh buat hati semua gembira.

Untuk pengetahuan kamu, aku memang dah set *muktamad punya* mahukan set bedroom all white untuk bilik pengantin. Keputusan ni memang aku buat lama dah dan dipersetujui oleh keluarga, terutama ibunda selaku penaja utama. Huhu.

Bila set bedroom dah kaler putih, maka apakah warna terbaik untuk dinding bilik tidur ye?

Nampak macam warna apa pun boleh sebab putih kan in dalam apa jua kaler. Betul tak?Maka aku pun kalau boleh mahulah bilik pengantin tak lari jauh dari warna tema wedding aku *putih-merah*.

Bilik tidur aku kecik jek..berbentuk segiempat sama. Maka ada 4 dinding yang sama besar. At first aku decide nak cat warna merah cili pada dinding kepala katil, dan putih untuk 3 dinding yang lain. Bagi aku cukuplah kalau katil je yang "timbul" dalam bilik tu, perabot-perabot lain biarlah low profile, senada dengan warna dinding. Owh aku memang dah set susun atur perabot semua dah. Memang tahap berangan abis dah konon-konon bilik pengantin aku la paling cantik dimuka bumi ini *bluweekk*.

Tiba-tiba.

Mak tak setuju pulak dengan idea aku tu. Beliau tak setuju untuk low profile kan perabot-perabot lain tu. Mak lebih suka semua perabot "timbul". Maknanya mak mahu dinding bilik dicat dengan warna lain selain putih.

Maka bermula la detik kepala pusing aku. Macam nak gila memikirkan warna lain.

Nak cat semua dinding warna merah cili??? Gila ke apa? Kalau datang kerbau habis runtuh dinding bilik disondolnya.

Nak cat dengan warna merah-merah pink yang lembut tu jek?? Hmmm...hampir bersetuju tapi bila pikirkan warna langsir yang sedikit maroon aku jadi ragu-ragu. Masuk ke warna tu?

Adeh..fenin fenin.

Dah naik berpinar mata tengok warna-warna cat kat website. Tapi tetap takde kata putus.

Tetiba aku rasa macam nak ingkar kata mak. Kali ni jek.....Aci tak kalau lawan cakap mak kali ni jek...*please...*

Aku nak cat bilik aku all white.

Yup. Putih.

Tak elok ke kalau dinding putih dan set bedroom pun putih?

Dalam bayangan aku macam cantik jek. Cukuplah cuma langsir, bantal kusyen, dan carpet je bewarna.


Contoh langsir


bantal kusyen sebagai penyeri katil



karpet...6 x 4 kaki

Kalau nampak macam terlalu all white jugak, tambah la bunga-bunga merah, pomander ball ke apa ke sebagai hiasan bilik. Kalau dapat pelmet dari corak dan warna yang sama dengan langsir dan kusyen mesti lagi cun. Macam dalam gambar ni.

Sumber: Fathiyah

Satu lagi bilik pengantin yang menjadi inspirasi aku.

Ini.


Sumber: Nadia Bayu

Omaigod! Sangat suka bilik pengantin kamu wahai Puan Nadia Bayu. Huhu. Nampak cantik je even dinding and set bedroom semua putih. Takde cacat cela pun pada mata aku. Tapi nape mak kata tak cantik ek kalau buat semua putih gini?


Owh..aku mahukan white bedroom. Please....

Ops satu lagi.

Yang ini memang aku nak sangat. Tolonglah jangan kata tak cantik ke apa ke. Tolonglah. Aku terlalu mahukan frame gambar seperti ini untuk digantung di dinding kepala katil.



Comey kan frame ni? Bayangkan ada nama "Wan & Amry....4 Jun 2010" kat frame tu. Hohohoho...indahnya berangan. Hehehe.

Frame kiut ni aku jumpa kat sini. Aku tak order lagi, sebab owner dia macam tak sehat jek. Nantilah, seminggu dua lagi aku contact owner tokeybaju.blogspot ni.

Tokeybaju.blogspot ni juga ada amik tempahan custom t.shirt. Memang cumil la t.shirt diorang. Kalau sape penah tengok tee cumil blogger Shahlin untuk pre-wedding shoot beliau dulu, ha kat sini la tempat Shalin tempah tee dia tu. Sangat kiut. Aku pun mahu tempah sepasang untuk pakai p honeymoon bersama incik suami nanti. Hahaha..

Owh dah melalut sampai citer tee pulak dah ni.

Cukup-cukup.

Kawan-kawan, sila la bagi pandangan sama ada all white bedroom tu sesuai ke tidak untuk wedding? Sangat perlukan pandangan kalian.

Cepat-cepat bagi pandangan sebelum mak heret aku masuk kedai cat esok. Huhu..

Thanks dear!

8 comments:

  1. pink purple?? ok tak???niceeeeee :D
    akan timbulkan mood romantic..ecehhhhh ha3

    ReplyDelete
  2. putih is ok! bilik nanti nampak besar jugak.. and yes, pakai benda2 lain yg berwarna.... fresh flowers warna2... cantikkkkk dgn white bedroom... :)

    ReplyDelete
  3. Brita baik...my mom stuju dengan white bedroom! YahoOoOoO!!!!

    ReplyDelete
  4. vote for white juge =)
    pasnih turn saye plak nak kne cat bilik hihi

    wannnn...rase mcm knal la!! dulu skola tikl eh???

    ReplyDelete
  5. cik ieza..a'ah, sek tikl batch 2000/2001..kelas 5 pedeq 2...TIKL jgk ek? owh keciknya dunia..huhu

    ReplyDelete
  6. hahahaha ptutla mcm ku knal jek muke nih hihi =P sbb prasan ade kat fesbuk ler... 2la psl kcik nye dunie..tikl gak tp bdk letrik =)(dulu mmg xpemes pung kt skola hihi)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...