MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 14, 2010

KURSUS KAWEN..DONE!

Setelah sekian lama tertangguh-tangguh misi nak pegi kursus kawen, akhirnya minggu ni berjaya jugak aku menghabiskan kursus wajib itu. Owh tahniah untuk diri sendiri. *tepuk tepuk tepuk*

Orang lain lepas je bertunang terus p kursus, kadang tu belum bertunang pun gigih merajinkan diri pegi kursus tapi aku ni?? Adoi la...tinggal bape kerat hari je lagi baru hegeh-hegeh nak pegi. Ya Ampunnn..

Seperti yang diwar-warkan sebelum ni, aku pegi kusus secara solo. Tiada teman untuk berduet. Tapi disebabkan aku ni murah senyuman maka dengan mudah aku dapat dua orang kawan baik sepanjang kursus semalam. Hehehe..

Semalam dari Seremban aku bertolak naik komuter terus ke pusat kursus kawen. Dengan selamba ya ya aku usung beg laptop sampai rupa dah macam ninja turtle edisi michael angelo, dengan berbaju kurung santun elok naik komuter and LRT redah manusia, sungguh aku nampak terlalu beria. Hahaha..Tak pernah di buat orang pegi kursus kawen bawak sampai dua bijik beg. Teruja lebey!

Dari Seremban aku naik komuter sampai stesen Bandar Tasik Selatan, pastu turun tukar naik LRT STAR plak sampai stesen Bandaraya. Tengok? Mengong tak mengongnya aku? Apsal la susah payah nak tukar-tukar train, patotnya dari Seremban tu terus je la beli tiket untuk ke stesen Bank Negara. Kan? Adehla..ni semua Incik Tunang punya angkara sampai kepala aku pun bengong separa gila. *sila baca entri di bawah*

Aku p kursus kat Bangunan LPPKN, Jalan Raja Laut..sebelah Hotel Quality dan berhadapan dengan Medan MARA. Bangunan LPPKN tu macam ni rupa dia.









Gambar semua ihsan incik google. Aku takde sempat-sempat nak snap gambar. Terlalu fokus dengan kursus. Hahahaha..*poyo*

Komen tentang pusat kursus kawen ni:

1. Dari segi fasiliti dan kemudahan untuk peserta amat tip top. Keadaan auditorium amat selesa. Mampu memuatkan kurang lebih 150 peserta dalam satu-satu sesi. Cumanya minggu ni bilangan peserta tak bape nak ramai. Ada dalam 60 orang jek. Makanya cuma tempat duduk bahagian tengah tu je penuh. Yang bahagian wing penuh jugak..tapi penuh lompang-lompang. Hahaha..


2. Bahan dan material rujukan juga lengkap. Sama seperti kebanyakan pusat kursus lain, mereka juga sediakan fail beserta handout-handout berguna untuk rujukan peserta di kemudian hari. Gambar takde. Ala..setakat gambar fail cap ayam warna biru korang pun boleh imagine sendiri kan?hehehe

3. Penceramah pulak. Hmm..sebelum aku pegi kursus ni pun aku dah dapat agak yang penceramah untuk kursus kawen ni mesti bukan calang-calang orang. Tentunya penceramah profesional yang penuh teknik dalam menyampaikan ilmu secara santai dan penuh lawak jenaka. Rasanya pegi mana-mana kursus kawen pun feedback lebih kurang jek.."penceramah best dan lawak gila". Kan?

Kat Pusat Kursus TENC ni, semua penceramah best. Aku paling suka Ustaz Kadir, beliau bagi ceramah tentang tajuk komunikasi dan pengurusan konflik. Ustaz ni memang lawak tahap juara raja lawak 4 musim berturut-turut kekdahnya sampai aku ketawa hentak-hentak kaki sekaligus mengalirkan airmata. Hahaha..huduh sungguh!

5 orang penceramah lain pun tak kurang hebat. Semuanya bagus. Tapi ada sorang penceramah tu suaranya sengau. Owh cop, aku bukan nak kutuk ok? Sila jangan salah tanggapan. Tapi aku nak puji. Biarpun beliau ada kekurangan diri, tapi beliau sangat yakin untuk bercakap di hadapan orang ramai. Aku tau bukan senang nak pupuk rasa yakin diri tu bila kita tau ada kekurangan ketara dalam diri. Silap-silap orang ketawakan kita balik. Tapi untuk Ustaz tu, aku tabik spring la..*toing toing toing*

4. Makanan. Hmmm...kami diberikan makan tiga kali sepanjang kursus.

Makan pagi (bihun singapore dan air teh o panas)
Makan tengah hari (nasi putih, ayam masak merah, sayur tauge goreng, buah oren, teh o ais)
Minum petang (kek pisang dan teh o panas)

Bagi aku makanan not bad. Makan pun dalam pinggan, minum dalam gelas, ada tempat makan yang selesa, sinki basuh tangan, tisu lap mulut semua cukuplah. Makanan pun boleh tahan sedap..ke lapar? Tak pasti. Yang pasti tiap kali time makan aku pasti akan makan. Hahahaha..

5. Lokasi pun strategik. Berhampiran dengan stesen LRT STAR. Kalau nak naik LRT, bleh turun kat stesen Bandaraya dekat SOGO tu. Pastu jalan depan sikit untuk sampai ke bangunan LPPKN tu. Kalau naik kete pulak bleh parking percuma kat belakang bangunan LPPKN atau parking berbayar kat basement bangunan. Tak mahal pun, RM4 per entry.

6. Penganjur pun sangat-sangat ramah dan sangat welcome kedatangan semua peserta *patotnya memang camtu la kan?*. Ada tu aku tatau yang lepas makan kita kena bawak pinggan cawan letak dalam besen kat bahagian sinki, aku selamba da da biarkan pinggan cawan aku atas meja. Wah, belagak macam menteri tu. Makan tak reti-reti hantar dapur. Tapi sumpah aku tatau prosedur tu. Bila dah tau aku la gadis pertama hantar pinggan cawan ke besen sepatutnya. Hahaha.. Ampunn ye pihak TENC. Ngeee..


Lagi apa ek? Owh ye, sijil boleh amik mulai Khamis ni. Elokla jugak aku tengah cuti ni. Boleh la aku p amik. Pasni dah boleh continue dengan ujian HIV pulak. Incik Tunang aku kat Labuan tu tatau la apa progresnya. Lantak la..Maleh aku nak bebel juta-juta liun kali. Haih!



p/s: Sangat ralat sebab tak dapat p Matta Fair kat PWTC..huhu. Kawan-kawan yang pegi, ada pakej honeymoon best tak? Share la...

2 comments:

  1. lewatnyeeee gi kursussss wan oittttttttttt...!!!!~sian diee g sorang2 yeee..man cik abgg???

    ReplyDelete
  2. elmo, sebenarnya ada lg yg lebih lewat tau?ada tu nak kawen 1 mei baru nak pegi..huhu.lgpun xpe, ustaz tu ckp ms terbaik apply permohonan nikah 1 bulan sblm nikah..huhu

    cik abg di labuan..berjuang untuk negara.heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...