MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 28, 2010

UMUR MENINGKAT MENDADAK SELEPAS NIKAH



Pada suatu hari yang cerah..aku gagahkan kaki untuk ke Pejabat Agama Islam Daerah Hulu Langat kat Kajang nun untuk menuntut sijil nikah aku yang dah terperam terperap ter marinate lama kat sana. Dalam hati ni neves jugak takut-takut kena "kompang" dek pegawai sana gara-gara lambat nau nak ambilnya. Yelah...dah lebih 6 bulan. Kalau kat U nun dah abis dah satu semester. Huhu.

Tapi neves tak neves kena jugak pergi ambil. Maka pergilah aku..ambil nombor giliran, tunggu barang 5 minit, sampai turn terus habaq pi kata nak ambil sijil nikah.

Habis..


Sekian..



















Eh eh silap, ada sambungan lagi.

Sijil nikah dah ambil, maknanya selesai satu perkara. Lepas ni boleh pegi buat kad nikah pulak. Sampai hari yang dinanti, aku pun chalo la ke Shah Alam nak buat kad nikah kat MAIS. On the way nak ke sana tu hati ni tergerak nak tengok semula sijil nikah aku tu. Apa ceritalah agaknya, hari tu lepas-lepas ambil terus simpan masuk dalam fail jek.



Aku pun bacalah satu-satu info dalam sijil tu.


Nama suami.....yes betul, bukan kawen dengan orang lain.

Nama aku pun..yes correct. Laki aku tak kawen dengan salah orang.

No i/c pun tiada kesalahan..dua-dua pun betul *walaupun aku bukannya hafal sangat nombor i/c suami..buat-buat betul je la.haha*


Tentiba...


Mata tertumpu kat satu ruang..








Erk?


Biar betul??


Tengok sekali lagi...ishhh..benaran???



Konpius aku..


Kamu tengoklah sendiri..maklumat tu betul ke tak..














Tuuu....kat bahagian umur tu.



42 tahun???!


Hurm.....*sambil buat jari bentuk V kat bawah dagu*



4 comments:

  1. hah...pulak..manyak betul umo tu meningkat..kene g wat semula la kan? haih..buang masa je tau..x nmpk ke awk yg masih muda ni..ish3..

    ReplyDelete
  2. typo error tu..le complain..hihi

    ReplyDelete
  3. adoi!!! biar betul 42???

    kad nikah zana lak salah alamat.. patutnya raja alias 4, tp tulis raja alias 1..

    baru ambik semalam, sama gak, kat rumah baru nak check.. hehehe

    ReplyDelete
  4. ehhh cmne dorg leh salah taip plak.. sian la wan... mesti kena buat correction lg kn..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...