MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Thursday, March 14, 2013

Takde air la pulekkk.


Air takde pulak jah kat rumah!

Hadoi!!

Semalam lepas balik sekolah aku langsung tak bukak paip air. Balik sekolah aku terus kedaung tido sampai petang. Letih sangat katanya. Petangnya tu ingat nak lah memasak, incik suami balik kerja mesti nak makan kan? Jadi dalam kepala dah membayang-bayang dah menu apa nak masak ni.

Sekali bukak paip sinki...Yilek pocik!

Setitik air pun takde.

Mujur dalam bilik air ada air lagi sebab guna air tangki. Tapi aku memang cancel la memasak. Makan megi je lah malam semalam. Huhu.


Bila bangun tidur pagi tadi....ayoyo air tangki pun dah takde.

Pelik.

Semalam takdelah mandi beria pun. Jimat-jimat air jugak. Camne boleh habis jugak air tangki ni. Heran betul.

Mujur ada jugak aku tadah air sebaldi.

Mandi P. Ramlee je lah kami laki bini pagi tadi.

Aku mandi setengah baldi, incik suami setengah baldi.

Romantik tak?

Haha.


4 comments:

  1. smlm dgr dalam radio depa umum area lubuk temiang je. neh dah terbabit kt taman kte plak. pastu dgr cite mcm 2hari je takdak air neh. adoyai, susah la camne. air tangki pun da surut.

    ReplyDelete
  2. haha..comel mandi kongsi air.. ;p

    ReplyDelete
  3. yong..time nie ler bleh mandi cecama..hahhaha..jgn marah yer..:P

    ReplyDelete
  4. amboi yong,sejak anak kt kampung ni, kemain lagi peranten baru kan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...