MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Thursday, July 4, 2013

Bila Aidi Turun Trek.

Ohoi!

Baru selesai sukan sekolah hoi.

Letih hoi.

Hahahaha..bedaah je letih. Padahal tugas aku hanyalah menyiapkan buku program saja. Kuikuikui. Aku rasa 3 tahun aku keje cikgu ni, tiap tahun keje aku tang buku program saja. Maklumlah mengandung sesajork, jadi buku program je lah mampu. Nak suruh jadi hakim balapan ke apa ke kang fengsan pulak mak buyong. Hehe.

Jadi selesai sudahlah sukan sekolah selama 5 hari.

Alhamdulillah.

Rumah sukan aku dapat Naib Juara je. Jadilah. Aku memang takde perasaan sangat pun. Semua rumah sukan aku sokong je. Hahaha.

Hari Selasa hari tu, aku bawak Aidi pergi kompleks sukan. Saja bawak dia nengok acara sesi petang tu. Petang redup sikit. Kalau bawak pepagi, matahari terik benau. Jadi kita bawak dia petang.

Bagi pakai hensem hensem. Padahal nak pergi stadium je poooonnnn.

Sampai je stadium, Aidi dah jakun.

Orang ramai.

Dia tak kenal.

Tapi dia tak nanges.

Dia behave jek.

Cikgu-cikgu lain amik dia, dia diam je, elok duduk beriba.

10 minit

20 minit

Dia dah mula keluarkan energy.

Hahahaha.

Ada pulak ramai anak anak cikgu lain yang sudi nak geng dengan dia. Seronoklah dia. Walaupun tak pernah kenal, tapi budak kan...kejap je boleh friend dah.


Aku takde gambo dia berlari lari dengan kengkawan dia, sebab aku sibuk nau memantau dia. Kejap dia tergolek atas trek tu, kejap tertonggeng. Kejap berlari laju macam dia lah peserta. Nak lawak tu lari siap dua-dua tangan ke belakang tu. Macam nak terbang. Hahahaha.

Bila acara nak mula, aku dukung dia bawak ke tepi trek, dia ngamuk lembik lembik badan nak turun. Alahaiiii...

Bila semua acara habis. Nah, aku lepaskan dia lagi sekali.


Kau tengok..kau tengok.



Kemain onyomat geset go lagi dia kat situ.




Hiyaahhh hiyaahhh hiyaaahhh..

Berlarilah sekuat hati kau Aidi. Takde peserta lain pun kat situ. Kamulah satu-satunya. Kalau menang pun kamu, kalah pun kamu jugak. Hahaha.

Kemain lari siap tunduk tunduk kepala. Macamlah letih nau.




Lepas tu dia nyibuk kat tempat penonton pulak. Berjoget joget hula hula. Mama lantakkan aje. Jangan kau kacau orang sudah.

Kul 4 acara semua selesai. Orang dah mula balik. Budak ni sah sah takmau balik. Ayooooooo!!

Ini baru sorang askar kenit, kalau tahun depan nak bawak anak lagi...uuuu aiiiii..2 orang sudah. Confirm mama pulak yang berlari-larian atas trek tu ngejor anak-anak. Hahahaha.

Okbai!

1 comment:

  1. Hahaha..bebudak ni kan..kalau beraktiviti bebas mcm ni kemain suka....agi2 kalau dpt lari puas2...heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...