MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 15, 2013

Weekend je iols boleh masak. Uhuk.


Assalamualaikum

Hai.

Hamboiii mementang bulan puasa, terus blog pun berpuasa khennn. Biasalah, sibuk beribadat katanyaa..Haha. Amacam puasa uols? Ada okey? Ada cicir? Malulah dengan bebudak kalau puasa cicir tanpa sebab ye tak? Aku so far 5 hari tu dah selamat lah. Tak taulah esok esok. Selagi mampu, ku puasa sesungguh sungguh walaupun banyak terlajak sahur dari bangun sahur. Huhu.

Bulan puasa kali ni incik suami macam tak galakkan aku memasak. Nak nak weekdays, hari sekolah. Dia memang sanggup pegi redah pasar ramadhan tu ha membeli juadah dari nengok bini buyong dia ni tertonggeng tonggeng kat dapur memasak. Tapi aku biasalah kan, mengandung kali ni memang hormon nak masak tu mencanak naik. Tapi dah suami kata tak payah...maka janganlah durhaka. Nanti sia sia je pahala. Huhu.

Tapi kalau weekend iols dibenarkan masuk dapur.


Horayyy!!

Kemain suka kan dapat pegang senduk kuali semua. So hari Sabtu tu pepagi lagi kami dah ke pasar. Nak membeli belah lah apa-apa yang nak dimasak petang nanti.

Makanya terhasillah menu berbuka yang pertama aku masak tahun ni.



Sambal sotong licin on the spot.

Sayur kacang dengan udang pun sama. Licin secara terus.

Ayam masak lemak cili padi tu je ada balance. Saja tinggalkan balance skit dalam periuk konon nak makan sahur. Sekali sahur entah ke mana, ayam entah ke mana. Haha.

Hari Ahad punya menu lagi sempoi.

Suami order ikan kembung masak sambal jek.




Senang keje aku. Sap sap soi je siap.

Adalah lauk lain lagi. Ayam kicap. Kentang goreng dengan kacang and bilis bla bla bla. Tapi takyahlah gambo ye tak. Meluat pulak asik nak bergambo je. Ahaks!

Hari Ahad punya lauk lagi best. Semua setel dalam masa 20 minit. Dengan nasik nasik pun tinggal kerak je dalam periuk. Senang keje aku cuci sinki terus.


Pendek kata...bulan puasa ni memang nikmat lagi makan masak sendiri dari beli kat bazar. Nak nak bazar kat Labuan ni. Hadoiiiii....cendol pun rasa air minral. Wakdehekkk??


Hari ni...walaupun hari sekolah, aku nak masak jugak. Nak pulak incik suami kerja 24 jam hari ni. Dia balik rehat pun pukul 7 sampai 9 malam je. Berbuka pun kat tempat kerja. So aku makan sorang-sorang. Tapi malas nak beli. Nak masak jek.


Menu hari ni...Insyaallah.

KUEW TEOW KUNG FU 

Haiiii dah terliur pulak aku membayangnya.



1 comment:

  1. teliur tengok lauk pauk tu. pehhh, tgh preggy pun larat lagi masak bes2. hehe yum yummm

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...