MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Friday, July 26, 2013

Misteri bola golf di kepala Aidi


Cer tengok ni.



Apa bendakah itu?

Sebesar bola golf bertepek atas dahi anakanda hamba.

Ohoiii!!

Ni kejadian malam semalam ni. Semalam, incik suami kerja, dia balik lewat. Dekat pukul 8 malam baru dia balik bawak makanan berbuka aku. Iyeeee...pukul 8 malam baru dapat menikmati berbuka. Pukul 6.40 tu azan maghrib aku berbuka koko crunch je maka berdua dengan Aidi. 

Masa makan koko crunch..belum ada bola golf itu.

Husband balik kul 8, bawak nasik briyani. Aku makan lagi dengan Aidi. Pun belum ada lagi bola golf itu.

Lepas makan..lepak lepak bertiga. Pun tak perasan lagi bola golf tu.

Lepas tu Aidi main jam abahnya.Pandai pulak dia nak pakai kat tangan. Ke hulu ke hilir dengan jam. Tiba tiba dengar dia uwaaaaa sikit. Pendek. Sekejap je. Aku jenguk...Oooohhhh jam dia terjatuh atas lantai rupanya. Itu pun nak nanges ke Aidi??

Aku panggil Aidi....

"Aidi...mai sini mama pakaikan jam tu, so tak jatuh lagi"


Pakailah jam..sengih sengih dia melaram dengan jam abah yang besar gedabak tu.

Tiba-tiba incik suami panggil masuk bilik. *Aiiii jangan pikir lain ye walaupun semalam malam jemahat.haha*

Aku masuk bilik..Aidi pun ngekor sama.

Masa ni...aku perasan ada bintat besar macam kena gigit nyamuk tu kat tengkuk Aidi. Tapi besar betul.

Terus bagitau husband, suruh tengok..apa benda tu.

Sekali husband tertengok kat tempat lain. Aku suruh tengok tang tengkuk, dia tengok tang kepala.

Haaaa.....masa ni lah kami nampak bola golf itu.

Ohoiiiii!!!

Apa benda ni??

Aku punya terkejut sampai tekup mulut. Nasib baik tak melompat jek. Haha.

Apa benda ni bang??

Aidi jatuh ke??

Tapi nape tak nanges??

Kena geget apa apa ke??

Aku try tekan lembut kat bengkak tu. Nak tengok dia rasa sakit ke tak...Takde efek pun. Dia diam macam ralit main geget geget si Jamal dia tu. Sama macam dalam gambar tu ha. Sikit pun tak bagi reaksi pelik.

Apa benda tu??

Aku cepat cepat amik mopiko. Sapu kat bola golf, dengan bintat kat tengkuk tu.

Husband kata..ini kena geget agas ni. Agas??? Aku ni agas pun tak kenal. Bandaaarrr sangat kan aku tak kenal agas. Hahaha.

Ramai suggest pergi klinik, tapi si suami tu dah kelam kabut nak pergi masuk kerja balik. Dia balik rumah kejap je untuk mandi makan kejap. Then kena masuk duty balik.

So tak dapat bawak ke klinik.

Aku pasrah...berdoa bengkak tu surut.

Pagi tadi....tengok dahi Aidi...

Alhamdulillah....

Dah surut. Cuma masih ada kesan merah merah.

Kalau balik sekolah ni masih ada merah merah, aku bawaklah Aidi ke klinik.

Tapi memang misteri kejadian ni.


5 comments:

  1. kalau kena gigit agas gatai yong....benda lain kot...aidi xde garu2 kan....

    ReplyDelete
  2. tah2 jam tu terjatuh atas pale die dlu kot yong.huhu

    ReplyDelete
  3. besarnye...kesian Aidi...tak nangis pulak dia...

    ReplyDelete
  4. besar betul bengkak tu...kalau ila pun terkejut...harap2 xde apa2lah kan..dah surut kan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...