MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 17, 2013

Baby A: Hunting For Playpen


Sejak menjak dah masuk 20 minggu ni..orang kata dah 5 bulan ni mulalah aku tergedik gedik nak survey barang baby.

Gedik sangat ko tau.

Ada masa free je..google stroller.

Masa free je..google baby cot.

Nak google benda yang besau besau je. Kalau benda kecik kecik tu takpe, beli kat Parkson je lah Jemahhh.

Ha, cakap pasal baby cot. Dulu aku pernah bagitau aku teringin nak beli wooden baby cot tu untuk Baby A kat entri INI. Tapi tentiba aku dan incik suami rasa macam.......hurm, tak payah beli yang wooden tu lah. Mahal satu hal lah. Satu lagi susah nak lipat simpan. Rumah aku tu kau tau je lah, 'banglo' kata kau. Hahahaha!

So incik suami cadangkan beli playpen je lah. Aku pun terus setuju. Dengan syarat, abang yang bayar. Kehkehkeh.

Jadi aku pun mulalah survey survey. Google je Jah oiii. Labuan ni memang tak banyaklah choice playpen. Ada tu ada lah. Tapi tak gerenti lah aku suka berkenan ke tidak. Jadi aku survey online dulu. 

Incik suami berkenan yang ini.





Rabien ke apa ntah nama modelnya. From sweetcherry.

Si abahnya berkenan nau yang ni. Aku tunjuk gambar je dia terus jatuh cinta. Playpen ni banyak function. Penghadang tepi tu boleh bukak, so boleh attached ke katil kita. Ala ala macam baby cot jugak lah. Tapi masalahnya aku ni ha mana ada katil dah ha. Tido pakai tilam je. Dah cerita kan katil aku dah roboh. Hahaha.

Pastu playpen ni datang siap kelambu and rocking bassinet. Harga dalam RM340 gitu lah.

Menarik jugak kan?

Incik suami dah setuju dah nak belikan bila dapat gaji bulan ni. Ewaaahhhh kemain awal nak beli katil anak. Haha.

Takpe takpe...kita survey lagi.

Aku jumpa yang ini.

Berkenan pulak.



Apa namanya entah. Lupa. Tapi from sweetcherry jugak.

Berkenan pulak aku dengan kombinasi warna dia. Siap ada ropol ropol kat bahagian kaki katil, reben reben kat tepi katil...sweet pulak. Kalau anak girl memang cun lah.

Siap ada tempat diaper changing. So tak payah mama nak terbongkok bongkok tukar pampers anak. Alah Yong...macam lah tak biasa.

Aku suka yang ni. Tapi incik suami tetap dengan yang kat atas tu. Dah dia yang nak beli, jangan banyak bunyi. Haha.

Tiba tiba semalam terjumpa yang ini.




Model Roswell from sweetcherry jugak

Oh mennn!!

Ini adalah ohsem!

Smart oh kaler hitam. Anak jantina apa pun tetap cun hensem tido dalam tu.

Secara kasarnya yang Roswell ni lebih kurang sama dengan yang terqoise tu. Corak je lain. 

Eh harga pun lain. Yang ni dalam RM250 gitu lah.

Aku tunjuk kat incik suami gambar ni semalam. Dia kata...."cantekkkkkkk". Haaa kemain panjang cantiknya tu. Maknanya ada harapan ni, ada harapan. Haha.

Aku nak yang Roswell ni lah.

Kalau nak add on kelambu mambu bagai, kita beli je lah asing. Ada jual kan?

Kalau setakat nak boleh bukak penghadang tepi tu pun apa gunanya, dah kata mak pak pun takde katil. Anak gedevance lagi tido atas katil empuk. Huhu.

Tapi...tapi tapi.....kau tau je lah aku. Mana akan berhenti men survey selagi aku tak klik "BUY IT". Selagi belum beli, selagi tu aku akan cari lagi. Kot lah jumpa yang lagi best gedevasss.

Kalau uols ada cadangan link link website ke online shop ke jual playpen cun cun roger roger lah eh. Rasanya paling awal pun bulan September nanti kot baru beli. Itu paling awal lah. Banyak masa lagi.

Ok lah..

Daaa!



1 comment:

  1. daku dulu 5 bulan dah start beli...mmg merancang beli sikit sikit sbb tak de duit nak beli sekaligus...mengalir laju

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...