MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 15, 2011

Berat Turun 3 Kilo Seminggu..Hebat Tak Saya? Heh.


Hari ni ke klinik lagi.

Hadoilaaahhh!

Dalam dua minggu ni 4 kali kena ke klinik kesihatan. Pergi minum air gula lah, pergi monthly check up la, pergi amik result air gula pulak lagi, dan hari ni...kena pergi klinik sekali lagi. Semuanya gara-gara kes berat badan aku naik membadak sebanyak 3 kilo sepanjang bulan lepas.

Terngiang-ngiang lagi bebelan nurse kat klinik kesihatan minggu lepas. Alah..macamlah aku sorang je berat badan naik berkilo-kilo musim raya ni kan? Cuba aku suruh nurse tu sendiri naik mesin timbang, timbang berat badan dia..entah-entah berkilo-kilo jugak membadaknya. Haha.

Tapi takpe..takpe..sebab aku ni pembawak budak, kesabaran dan kesopanan yang tinggi itu penting.

Nurse membebel panjang..lantakkan! Aku senyum aje.

Nak masam-masam muka pun bukan dapat hapa kan? Lagi baik aku pikir camne nak maintainkan balik kenaikan berat badan ni. Ada jugak pekdah.

Jadinya..sepanjang seminggu yang lepas, aku memang control jugaklah makan walaupun tidaklah sampai berdiet. Mommy to be mana boleh diet..kesian baby. Makan tetap makan..tapi jangan overdos gitu. Heh.

Sepanjang minggu lepas..memang no coklat, no junk food, no fast food, no ais krim, no kerepek merepek segala tu semuanya aku dah banned dari masuk dalam perut.

Yang aku telan cuma nasik, lauk-pauk, air soya, air masak *at least 3 liter sehari*, buah-buahan, bijirin.

Itu saja.


Dan hasilnya....


Berat badan aku
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TURUN 3 KG!!


Hoh!

Tanjat boboy!!

Sebelum ni naik 3 kilo sepanjang 1 bulan....tentiba turun pulak 3 kilo dalam seminggu. Maknanya kalau kira-kira balik, berat badan aku dari sebelum pregnant sampai dan membuyong 7 bulan ni cuma baru naik 3 Kg. *apsal semua nak guna angka "3" jugak ni?*

Gila!

Aku mulanya dah cuak kot-kot nurse tu bebel pulak berat turun. Tapi nasib baik nurse tu senyum meleret je kat aku.

Katanya..


"Bagus, berat badan puan dah okey semula sekarang."


Siap nurse tu pun heran camne aku boleh turun berat badan sampai cenggitu. Jarang ibu preggy boleh turun berat badan.

Aku pun hairan.

Nak kata tak makan, tahan lapar..tak jugak. Aku makan je nasik dua kali sehari. Aku makan je snek antara waktu makan. Tapi snek-snek yang berkhasiat la...macam aku aku sebut kat atas tadi.


Tapi boleh turun banyak pulak berat.


Harap berat baby taklah turun sama.


Tentiba aku terpikir,


Dulu masa anak dara tak nak pulak berat badan ni turun 3 kilo seminggu. Kalau tak dah laaaamaaa aku slim river tau.


Heh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...