MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 14, 2011

Hari Terakhir Dalam Trimester Kedua


Hoyeahhh!!

Hari ni last day in trimester kedua. Makna kata esok secara rasminya aku akan melangkah masuk ke trimester ketiga. Fuh debaran.

Bila dah masuk trimester ketiga ni, maknanya aku kena lebih berhati-hati. Kalau boleh nak je aku pakai tali pinggang keselamatan setiap masa..mengurangkan risiko kemalangan katanya. Haha. Sekarang ni kalau drive kereta pun kemain slow lagi aku bawak. Kalau takde kereta lain atas jalan memang memanjang 60 km/jam la aku jalan. Sipuuuut sangat. Haha.

Dah masuk trimester ketiga ni..apa perkembangan baby?


Dulu..lepas makan je baby sibuk buat aksi pusing-pusing dalam perut sampai aku pun heran.

Sekarang....dah majuuuu. Aku lapar sikit je pun dia dah buat aksi dah. Nak mintak makan ke hapa gamaknya. Lepas makan..bergerak-gerak lagi. Aiii la anak.

Pastu sekarang ni baby makin kuat menendang.

Kuaatttt.

Sampai aku selalu sangat ter melatah sendiri bila anak menendang. Tanjat boboyyy!. Incik suami pun selalu heran apasal aku ni tengah tengok sinetron indon pun boleh nak melatah, kadang tengah duduk relax-relax dalam kereta pun nak ter melatah jugak. Ate nak anak jadi pemain bola....sibuk la dia praktis tendang bola dari dalam perut lagi. Heh.


Tentang diri aku pulak..alhamdulillah dikurniakan kesihatan yang baik-baik setakat ini.

Tadi pergi amik result minum air gula last week..alhamdulillah..kandungan gula dalam darah adalah normal. Tiada kencing manis. Syukur.

Cuma kena berhati-hati dengan potensi serangan darah tinggi.

Sila jangan terlalu stress, penat, atau sibuk nak pikir masalah yang bukan-bukan.

Mommy to be harus selalu dalam keadaan ceria, gumbira, dan tersenyum sentiasa.

Kaaannn?



Eh malam tadi kan, aku mimpi dukung baby. Comel bangat baby tu. Baby boy...

Anak siapakah??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...