MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 11, 2011

Hapdet Persiapan Baby



Gigih sungguh aku tepek checklist baby kat side bar tepi tu..Ada kamu nampak tak? Kalau tak nampak..saaajaaa la tu.

Bukan apa, dalam senarai checklist yang ada pada aku tu panjang bebenau, bukan semua item yang ada dalam list tu aku perlukan pun. Jadi dah boleh membawak kepada kekeliruan dan kecelaruan fikiran di situ. Rasa macam banyak sangat benda belum setel lagi, padahal yang banyak-banyak tu bukan aku perlukan pun. Jadi aku dah select benda-benda yang aku perlu je untuk persiapan menyambut baby, dan aku tepek kat sidebar tepi..untuk rujukan aku. Kalau ada mommy-mommy to be nak guna checklist tu..dipersilakan. Tak perlu kredit-kredit bagai.

Bila tengok checklist kat tepi ni...hmmm..banyak jugak rupanya yang tak setel lagi. Tapi banyaknya tinggal barang yang kecik-kecik jek, kalau ada pun yang memerlukan belanja yang besar mungkin kat car seat, breastpump set, and bedding set. Haiii...makan ribu jugak tu. Haaaiii. la di mana lah duit. Huhu.

Part baju-bajan....rasa macam dah setel semua. Kalau ada pun nak beli mungkin 3 4 pasang lagi baju belasahan yang murah-murah tu. Balik nak cuti bersalin nanti pun boleh beli lagi. Buat masa ni aku dah stop beli baju anak. Banyak sangat dah baju anak aku rasa, ada dekat 30 pasang dah rupanya aku beli. Gila! Huhu

antara baju baby yang dah dibeli

Bedding set pulak aku cadang nak tempah tilam kekabu saiz playpen kat kedaiminikelantan.blogspot.com. Aku dah tanya harga dah...katanya kak Siti owner kedai tu, kalau nak tempah set tilam kekabu saiz playpen + 2 biji bantal + 2 biji bolster + comforter ...guna kain yang aku beli sendiri..harganya RM250 termasuk pos semenanjung. Kalau nak guna kain yang ada dalam stok Kak Siti pun boleh, harga tambah sikit jek. Aku memang niat nak cari kain sendiri untuk tilam anak, gigih pusing satu Labuan..tapi tak jumpa sangat design kain yang betul-betul berkenan. Sudahnya aku pilih kain corak ini jek..


kain sepanjang 6 meter

Kain cotton...tapi bukanlah jenis yang english cotton ke, japanese cotton ke..ini cotton murah sajork. RM3 semeter. Huhu..Jadilaaahhhhhh.

Breastpump pulak...dah jumpa dah pakej yang berkenan di fabuluos mom. Tunggu masa yang sesuai untuk beli. Bulan November nanti baru beli pun okey jek. Kalau boleh tak mau beli online breastpump ni sebab aku nak try sendiri camne suction pump tu. Manalah tau..tak sesuai dengan cik B aku. Huhu..

Itu je lah nak citer tentang persiapan anak setakat ni.

Sebelum nak tutup entri, aku kepingin sangat nak tepek dua keping gambar lagi.


Tara!!



Mak Buyong di raya kedua. Aiceh!

Dan satu lagi....


Jeng jeng jeng...




My baby kesayangan...masa scan baby berusia 26 minggu ++


Okey daa...babai!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...