MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 4, 2011

Cerita Raya...Edisi Kuala Kangsar



Sudah selamat sampai ke Labuan..Alhamdulillah. Bila sampai ke Labuan ni terus mood raya otomatik swicth off. Terus rasa macam raya bukan sebulan, tapi seminggu jek. Huh.

Tapi takpelah...yang penting rindu pada suami kesayangan sudah terubat. Hehe.

Jadi camne raya tahun ni? Best?

Aku tahun ni raya boleh tahan la..best aje. Duit raya pun still dapat lagi....untuk baby dalam perut katanya. Heh.

Tahun ni raya pertama and kedua aku kat KL jek..sedikit bosan lah raya kat KL. Tak tahu nak pegi beraya ke mana. Sudahnya aku pergi beraya ke Tesco Ampang dengan mama...sempatlah beli 4 5 helai baju anak lagi. Haha.

Masuk raya ke tiga baru macam best sikit sebab dah ada di kampung halaman tercinta di Kuala Kangsar Perak. Yippie!!

Macam biasa..aktiviti rutin hari raya..konvoi bersama famili 1881.


Antara rumah yang di serbu....rumah mentua aku. Yep, kampung aku dengan umah mentua ibarat kail panjang sejengkal aje. Dekat. Jadi macam agak kuang haja pulak kalau aku tak balik jengah famili mentua ye tak? Mentang-mentang incik suami tak balik raya....kemain takmau jenguk mak abah belah sana.

ini memang geng makan kamera. Mana-mana mesti muka deme je manjang. Haha.


Ini geng opah-opah vouge gedavass. Tengok? Walaupun nak bergambar, bekas kuih raya tetap tak boleh tinggal...nampak nau lapar. Heh.



Beraya ke rumah mentua aku ni memang kecohnya lain macam sikit. Datang dengan 7 bijik kereta, dah macam nak masuk meminang anak dara orang dah. Meriah memang meriah. Sampai kuih muih, kuah kacang, rendang, nasik impit, mee goreng segala yang awalnya meriah penuh meja boleh jadi licin tingal mangkuk jek. Siap mintak tambah. Haha. Takpelah...nama pun raya kan?


Tapi memang tak berapa puas jumpa famili mentua tahun ni. Yelah..balik pun kejap jek. Takpelah, Insyaallah tahun depan aku akan beraya rumah mentua pulak dulu. Bawak baby...hehe.

Penatlah menaip..kita layan gambar je la. Korang mesti nak tengok gambar special edition aku yang dah makin membulat perut ni kan? * Haha adalah sangat orang nak nengok kau Yongnana oiii*

Layannnn..


Inilah Famili 1881. Ramai cenggini la aku bawak pergi beraya rumah mentua tadi. Huhu. Cer cari mana aku.hehe..


Depan rumah arwah moyang aku kat Kampung Lalang. Kalau siapa orang Kuala Kangsar mesti tahu Kampung Lalang ni. Glamer kampung ni tau. Ha...kali ni kalau tak jumpa jugak aku tak tahulah..dah kemain tengah aku diri tu. Besar tak perut aku? Baru 6 bulan setengah ni..dah serupa 9 bulan. Huhu


Ha...cer tengok yang kiri sekali tu...mak aiii lebaunya hang!!




Yang peliknya..bulat-bulat lebau camni pun masih ada yang kata aku nampak selim. Eh silap..selim di sini maknanya badan aku tak berubah banyak dari sebelum mengandung. Kira kategori selim la tu kan. Haha.



Itu je gambar yang aku sempat curik dari fesbuk sedara mara. Untuk edisi beraya di Kedah..kalau ada gambar nanti aku hapdet.

Daaa!


Selamat Hari Raya!




3 comments:

  1. weeee..... bestnye rayeeee!!! taon dpn 1st raye kat kuale kan? nak kene pujok eddie ni, aci x raye kat kmpg bini 1st raye as husband n wife? hehe...

    ReplyDelete
  2. Zuera..selamat hari raya!! Tak kisahlah nak panggil apapun..orgnya tetap den jugak..huhu.

    Tiramisu..Insyaallah tahun dpn raya kat kuala dulu, turn rumah amry..tp dah dekat kan, bila-bila boleh je lari balik batu 17..tryla pujuk eddie..mana tahu berhasil.hehe

    ReplyDelete
  3. hehe... over lak rase... majok mak mentua kang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...