MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 21, 2011

Suka Tak Suka..Kau Kena Mengajar Budak Menjahit Jugak.


Fuh!

Mak letih nokss!!

Gila penat hari ni. Serius, mengajar kemahiran hidup ERT bukanlah mudah. Kalau subjek lain senang sikit..bla bla bla bla...teori. Bla bla bla bla...teori. Tapi KHB ni korang tau je lah..banyak amali. Jenuhh!!

Mana dengan amali kerja paip, amali elektrik, amali pertanian, amali masakan...

Paling aku tak boleh handle...amali JAHITAN.


Sumpah gagal.

Kalau ada pemantau datang observed time aku tengah ngajar jahitan, mahu gagal aku di situ.

Jujur..aku memang tak reti menjahit. Dan sangat tidak minat menjahit. Kalau seluar incik suami koyak pun, aku jahit macam hapa..ada jugak jahitan insang pari jadi jahitan insang ikan kembung ke hapa sudahnya. Memang failed!


Tambah kronik lagi..Subjek kemahiran hidup bukanlah opsyen aku. Kalau mintak aku ajar Prinsip Akaun ke..Perdagangan ke..Ekonomi Asas ke..Insyaallah boleh.

Bila di beri subjek kemahiran hidup yang aku sendiri pun kurang mahir...


Al jawabnya..cikgu kena masuk kelas, belajar dulu dengan guru-guru senior.

Ohh..bukan mudah menjadi guru sebenarnya.

Memegang 3 subjek (Kemahiran hidup, Sejarah, Pendidikan Moral) yang ketiga-tiganya bukan opsyen aku...memang mencabar jiwa dan raga.

Nasib baik jiwa pendidik masih tebal dalam diri.

Ceaaa!!













nota kaki: sebenarnya nak bagitahu, hari ni pertama kali aku guna mesin jahit. Mesin jahit tepi je ponggggg...Kecoh!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...