MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Friday, August 6, 2010

CUCU CICIT CICUT PIUT MIUT MAHSURI

Bukan baru ni aku dengar hal yang satu ni. Sebelum ni pun aku pernah dengar jugak. Dalam Mastika pun pernah keluar artikel tentang ni. Tadi pun aku jumpa satu blog yang menulis tentang ini.



Tentang apa yang kau meraban ni labuuuuu???




Ni ha..ada orang kata
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Keturunan Wan Kedah adalah keturunan Mahsuri!



Uiiii...betul ke tak betul ke aku tak tahu. Tapi membacanya pun dah cukup buat lubang hidung aku kembang kempis kembang kempis. Hahaha.


Err lupa nak kenalkan diri.

Assalamualaikum..hai..Nama saya Wan Nor Fadzlina binti Wan Mahadzer bin Wan Abdullah bin Wan.....errr aku lupa nama moyang aku.*sila lempang doploh juta kali*

Tapi yang pastinya pangkal nama aku "Wan" tu berasal dari Kedah. Dan secara otomatiknya aku salah seorang keturunan Wan Kedah. Jadi atas sebab itulah hidung aku tetiba jadi kembang kempis kempus. Harap-harap aku tak kena semput. Huhu


Baru ni aku pergi Langkawi kan? Sempat la aku melawat Makam Mahsuri.


Sempat jugak la aku sedekah Al-Fatihah buat moyang aku tu. *aiceh..nak jugak ngaku moyang*


Dan sempat jugak la aku berposing-posingan di situ.



Ceh, tak senonoh.



Sebenarnya aku tak de la kisah sangat aku ni keturunan Mahsuri ke tidak. Cukuplah aku tahu aku ni keturunan Wan Dali. Siapa pulak Wan Dali ni Yongnana oiii.. Huhu. Err kalau tak silap Wan Dali ni tok wan kepada tok wan aku. Hehehe..aku bedal je tuh. Tak pasti betul ke tak. Hihihi..Sejarah failed, apa lagi sejarah keluarga. Dua kali failed! Huhu.

Tapi andai betul kajian yang pakar-pakar sejarah buat selama ni *boleh baca artikel di sini*, wahhhh seronok jugak kan?


Bangga menjadi salah seorang keturunan Wan Kedah!


Ahaks!

7 comments:

  1. saya bangga jadi keturunan nabi adam..
    kan3??

    ReplyDelete
  2. salam..
    hebat,tahniah
    baru tahu masih ada
    lagi yek?

    ReplyDelete
  3. Iqbal..itu semestinya. Tak syak lg kita semua ni confirm keturunan Nabi Adam..Patot berbangga.

    Zulkbo..Hai..errr sebenarnya saya pun cuma pernah terbaca jek. Sahih ke tak saya pun tak pasti. Huhu...

    ReplyDelete
  4. wahhhh kalau betul,kamu sedar gak la dgn c aishah tu kan??

    ReplyDelete
  5. Farah Fatihah...kalau betul pun mungkin sedara jauh la..jauh sangat. Muka pun takde iras. Tapi Aishah tu ada iras Misha Omar..*tentiba..apakah??*

    ReplyDelete
  6. Wan, agaknya kamu keturunan yang comelmontel, sebab tu la nampak lain ;p

    P/S: Berbeza dengan saya, suka sangat sejarah ni. Siap boleh buat cerita lagi. Tihihi. :D

    ReplyDelete
  7. ari tu ada akak dpn umah bgtau... ada sorang sedara mahsuri kat area umah sy neh... ntah yer ntah tidak.. Wallahualam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...