MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 13, 2012

Sumpah Perfume Ni Best.


Kira-kira 3 minggu lepas, ada seseorang emel aku dan offer sesuatu kat aku.

Wahhhh!! Bunyi nak gempak je kan. Haha. Tapi offer ni memang best, aku suka. Dia tawarkan aku cuba PERFUME dia, and bagi review.

Bunyi senang kan?

Aku pun tapak tangan ku tadahkan. Huhuhu. 

Sat lagi bila barang dah sampai baru menggelabah nak buat review macam mana tak tahu. Haha.

Aku sebenarnya bukan pakar dalam hal perfume perfume ni. Asalkan baunya wangi bagi hidung aku, cukuplah. Jadi bila sis ni mintak aku pilih nak try perfume apa, so nanti dia boleh pos kan, dah aku mula panik tak tau nak perfume apa. Aku memang tak reti kan. So aku just bagitau aku suka perfume bau sweet, bau bunga. Paling aku suka bau buah. Sempat jugak aku selit cakap aku dah lama teringin nak beli perfume DKNY BE DELICIOUS tu, yang botol macam buah epal tu..lama dah teringin nak beli tapi sampai ke sudah tak beli.


Tapiiii..nasib baiklah sis tu memahami. Dia poskan dua jenis perfume ni.




ANARICH

INSPIRED BY DKNY BE DELICIOUS - yang kanan
INSPIRED BY NINA RICCI APPLE - yang kiri (Tester, sebab tu botol kecik)



Berbentuk spray.

Yang aku paham, perfume ni bukanlah perfume ciplak macam kat uptown-uptown tu, yang jenis banyak air dari perfume oil tu. Pakai sejam dah keluar balik bau peluh. Heh. Perfume ni cuma diinspirasikan dari perfume-perfume branded tu, bau yang hampir sama tapi HARGA JAUH LEBIH MURAH.

Since aku dapat 2 jenis perfume, so meh aku bagi review dua-dua perfume tu.

1st time dapat, aku terus sembur 1 jenis kat leher belah kiri, 1 jenis kat leher belah kanan.

Lepas tu aku pitam tak tahu bau yang mana lagi best sebab sumpah dua-dua pun sedap baunya. Pengkritik tetap aku biasalah incik suami la kan. Dia pun puji bau perfume ni wangi. Kalau aku pakai je kang mula lah dia nak ngendeng-ngendeng nak rapat-rapat. Wakakaka!! Ada sekali tu, aku pakai perfume ni malam-malam, biasa tiap malam pun aku pakai perfume tapi takde pernah pulak dia nak perasan. Tentiba bila pakai yang ni..baru dia perasan. Nampak nau yang ni bau sedap. Hihi.

Kalau bagi aku, memang aku suka dua-dua jenis ni.

Dua-dua bau sweet jek macam bau buah. Dah nama pun bau Apple kan. Haha.


Tapi sis ni bukan just ada DKNY dengan NINA RICCI je tau. Dia ada baaaaaanyaaakkk jenis lagi sampai ada yang aku pun tak pernah dengar namanya. Maklumlah..aku kan bukan pakar perfume. Huhu.

Antara yang sempat aku curik gambar dari facebook beliau..








Ini baru sikit. Ada banyak jenis lagi kat page beliau. Kalau nak tengok boleh klik link bawah ni.




Perfume untuk lelaki pun ada. Jangan kata takde pulak. Ada...Cuma aku takde dalam sample for men, so aku tak boleh nak review kat sini. Dah kau semua pun nak orang sponsored payah lah kan. Artis pun tak cenggini. Hahaha. Nanti aku nak beli sebotol untuk husband ku. Biar dia pulak wangi-wangi, baru best nak melekap lekap. Hahaha.




Yang untuk lelaki pun ada banyak jenis lagi. Tak larat lah aku nak haplod semua. Aku tepek sikit-sikit lah baru thrill kan. Haha.

Sebelum ni dari proses sis tu offer aku sampailah dah 2 minggu aku pakai perfume ni, sikit pun aku tak pernah amik tau berapa harganya. Mentang-mentang dapat free, terus tak amik tau berapa harga. Keji sangat kan? Huhu.

Tapi tadi aku check harganya......sumpah terkejut.


Sebotol 30ml tu HARGANYA RM40 SAHAJA.

RM40.

Memang mampu milik.

Aku pakai 2 minggu ni pun macam tak terluak pun lagi. Aku bajet perfume ni boleh bertahan selama paling tidak pun 3 bulan. Yelah, kau bukan nak kena sembur banyak-banyak macam nak spray nyamuk tu pun, sembur sikit jek...dah wangi. Paling penting TAHAN LAMA.

Pendek kata...aku memang suka perfume ni.

Rasa macam nak try semua jenis perfume yang ada pulak sebab macam semua pun gempak-gempak jek.

Aku nak cakap banyak-banyak sangat pun tak berapa nak reti, so kalau ada yang berminat, better uols contact seller ni sendiri. Lebih baik.

Boleh PM / Inbox seller ni di sini.



Cuba-cubalah sebut nama aku sebagai orang yang rekemen, mana ta dapat diskaun. Ceaaaa!!

Eh, nak ingatkan ni...aku buat review ni tak dapat duit ke komisen ke apa tau. Aku cuma dapat perfume tu je sebotol and sebotol tester. Semua yang aku tulis kat atas ni memang pandangan jujur tulus dan ikhlas dari hatiku yang suci murni ini.. Hehe.


Selamat shopping perfume!!

5 comments:

  1. huwaa best le yong dpt tester n prefume free lg tu...yg ni boleh pakai bwk ke solat ke yong??bg aida dlm pemilihan perfume ni itu yg plg penting,sebab aida suka smbur kt baju n tudung sekali..kena xboleh pkai semayang kena tanggal baju bajan la pulak ms solat kt opis nt..ekekeke

    ReplyDelete
  2. Oh lupa nak mention, perfume ni boleh bawak solat. Tak de masalah. =)

    ReplyDelete
  3. thx yong utk review ini :)

    - asnie -

    ReplyDelete
  4. Terima kasih infonya gan.
    Lumayan buat nambah wawasan.

    Parfum Ori
    Sejarah DKNY Parfum.

    ----------

    ReplyDelete
  5. Ada wangian wanita yg bleh pakai dlm solat.....
    SCARF PERFUME 5 Wangian Bebas Alkohol
    • Gred EDP
    • Tahan Lama
    • Boleh Dibawa Solat
    - See more at: http://www.muslimchoices.com/?p=scarf_perfume&s#sthash.Wxv1GJ8b.dpuf

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...