MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Tuesday, September 21, 2010

KADANG AKU RASA ALISA TU BONGEK

Siapa tengok Sinetron Alisa??


Ala...yang kat TV3 tu. Setiap hari Isnin sampai Khamis jam 2 petang tu.

Tengok tak?


Ishhh...aku geram betul bila tengok cerita tu. Kenapalah Alisa tu macam orang mengong jek. Diam je biarkan diri diperkotak-katikkan orang. Macam takde kekuatan langsung.

Dalam drama-drama lain pun aku tengok macam tu. Watak baik-baik selalu kena tindas, selalu macam bongek je kena herdik kena maki sesuka hati dek watak antagonis. Tunduk je bila ke bambu. Pastu lari masuk bilik, atau sembunyi belakang dinding sambil menangis teresak-esak mengenang nasib diri.


Huh!

Klise.

Kenapa tak dilawannya si jahat tu? Apa yang ditakutkan sangat? Setakat kena ugut nak terjun ke landasan keretapi la, ugut tak nak makan nasik la..itu pun takut. Haih!


Apa memang realiti hidup macam tu ke?


Kamon la....ada benda memang kita kena bertata susila..bersopan-santun.


Tapi kalau sampai maruah diri dah dipijak-pijak, dilumat-lumat macam sardin dalam tin..



Boleh diam, tunduk, pastu nanges uhuk uhuk uhuk saja ke?


Emo pulak aku.

3 comments:

  1. hahaha~
    dah namenye CRITE..kalo ta, tade la dibuatnye CRITE..
    hehehe~ dah--dah--jgn emo2.. ;)

    ReplyDelete
  2. tuh la..kadang2 bila terlalu baik watak tuh,kita lak jd mnyampah..bkn ape,baik tapi tak kuat..smpai mati la kna tndas kan..

    ReplyDelete
  3. alisa... cahaya.. intan.. bella dan seangkatan dgnnya adalah sangat bongek dan pelik..

    ada ke manusia yg tak melawan dan tak mementingkan kepentingan diri huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...