MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Friday, September 17, 2010

LAGI LAGI RAYA

Jumaat..


Yeeehaaaa!!

Inilah harinya. Inilah hari raya. Gumbira!!

Hmm..tapi tetap ada insiden menyedihkan hati seorang isteri di pagi raya tu. Sob sob sob... Tapi takpelah, semuanya berjaya dipulihkan dengan pantas. Bak kata orang tak baik simpan rasa marah lama-lama. Sedangkan lidah lagi tergeget..apa lagi lidah suami..OPpps!! Silap!. Haha.

Pagi raya di rumah mentua takdelah banyak beza pun. Masih sama. Bangun awal pagi, bersiap cantik-cantik, bersalam-salaman mohon ampun maaf, duduk keliling meja sambil memakan hidangan raya, kemudian beraya ke rumah tok yang jaraknya cuma 20 langkah kaki sajork...pendek kata tiada yang luar biasa. Kalau ada yang berbeza pun cuma takde kaum keluarga sendiri di sisi. Huhu..


Gambar keluarga sebelah mentua adalah tidak ada. Aku tengok mak abah pun bukan jenis rajin nak amik gambar, jadi aku pun jadi segan nak ketik-ketik gambar. Kalau ada pun yang rajin nak bergambar, ni ha.....



Dua orang adik ipar aku ni ha..mereka je yang rajin amik gambar. Huhu..




Pagi raya tu kat Manong hujan-hujan gerimis gitu, maka aktiviti beraya dari rumah ke rumah terpaksa diganti dengan aktiviti menonton TV di dalam rumah sajork. Haha.. Lepas Jumaat barulah tetamu mula datang mari. Aku pun mulalah membizi menolong apa yang patut. Penat sedikit tapi best. Yelah...hari raya kan?

Dalam pukul 3 petang gitu mak aku call kata dia nak datang beraya ke rumah mentua aku. Dah on the way dah katanya.


Paling best mak kata nak datang beramai-ramai ni. Bawak abis segerombolan keluarga. Adalah dalam 7 bijik kereta kau!!


Uiiii...bersilat la aku kat dapur siapkan apa yang patut. Walaupun yang nak datang ni famili aku, tetap kena layan VVIP. Kelasss gitu! Tak sampai 20 minit lepas tu diorang sampai..




Tu diaaa....


Dan dan tu umah mentua aku jadi meriah. Seronok aku. Suka! Suka!


Kalau ikut famili planning, lepas keluarga aku beraya umah mentua aku, aku dengan incik suami akan ikut famili aku semua pegi beraya umah sanak saudara yang lain pulak. Ohhh bestnya. Inilah saat yang ditunggu-tunggu. Pergi beraya dari rumah ke rumah secara konvoi beramai-ramai.

Semua kereta di dalam gambar adalah geng konvoi. Plat kereta adalah sama...1881. Pheww!


Dari Kota Lama kami Ke Lubuk.


Beraya.

Masing-masing napsu gelojoh. Tengok tu siap pegang sebalang sorang. Haih!


Meriah.



Sepupu sepapat yang masih qualified untuk kutip duit raya. Pasai tu muka ceria lebey.


Penuh gelak ketawa



Sanak keluarga yang laki-laki. Mereka sedang casting iklan ubat gigi. Haha


Padat dengan cerita.


Sanak saudara yang gegirl. *cuba cari aku. Yangpalingcuntuakulatu*


Memang tiada yang lebih indah selain dapat beraya dengan keluarga dan orang tersayang. Sorga!!


Bersama Athirah....Bride 2011.


Tapi kamu nak tau tak, dalam banyak-banyak rumah yang kami pergi, paling best adalah rumah yang satu ni. Rumah Pah Dah. Pah Dah ni adik kepada arwah Pah aku.


Pasai apa rumah beliau ter bestt???


Sebab ada biskut raya ini.



Nampak tak? Nampak tak? Biskut yang Auntie aku pegang tu??


Itu adalah biskut 'Y'.


Uiiii....sedap hingga ke serpihan serbuk terakhir bak kata Pak Nan *yang dalam gambar*. Tengok tu, tengah nak amik gambar pun boleh ada tangan "mencuri" biskut dalam balang. Hahaha.


Aku tak pernah jumpa biskut ni kat tempat lain.

Entah-entah memang ada kat Lubuk Merbau je kot.


Tapi serius...sangat sedap!!







































Eh lupa pulak.



Selamat Hari Raya Aidilfitri


Dari kami..laki bini. =)


Baru aku perasan, kami bergambar dengan 4 bijik bontot kereta. Hahaha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...