MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Monday, April 30, 2012

Aidi Merap.




Semalam Aidi merap.

Dia susah nak tidur. Aku tahu dia ngantok tapi dia tak mau lelap mata. Dia lawan, bila tak tahan ngantuk dia nangis.

Aku ni berusaha gigihlah nak tidurkan dia. Aku dodoi, aku tepuk bontot, aku bagi susu, aku peluk segala lah aku buat nak bagi dia lena. Tapi payah amat.

Sudahlah incik suami takde..outstation sampai hari Rabu. Seekor diri uruskan anak memang cabaran.

Last-last aku dodoi-dodoi sambil nyanyi guna tone suara paling merdu..baru Aidi lena. Bila dah lena so bajet nak letak dia tido atas tilam la kan..so lepas tu boleh mamanya main laptop sampai lebam. Haha.

Sekali letak jek...

Uwaakkkkk!!


Sudah.. Dia melalak lagi. Melalak yang bunyi macam sedih sangat tu. Macam mintak simpati apa aku pun tak tahu. Aidi tak sehat ke? Rasa badan..tak panas pun. Normal. Pampers pun dah aku tukar, minyak pun dah sapu kat perut and tapak kaki...apa lagi tak kena ni.

Aidi keep on nanges. Dia nak aku peluk dan peluk. Kadang dah peluk pun dia nanges jugak macam sedih sangat bunyi nanges dia tu.

Pastu aku tentiba dapat saspek satu sebab..


Mungkin Aidi nak abah dia.

Laju-laju aku amik baju incik suami yang tergantung kat pintu almari. Baju belum basuh..tapi takla busuk sangat sebab baru pakai beberapa minit je sebelum dia pergi outstation.

Terus aku selimutkan Aidi.


Aidi terus senyap.


Dan mata terus pejam.

Lena..


Magic!











Gambar blur sebab Aidi tido dalam gelap.


Bila Aidi dah tido lena gitu...baru terbit rasa kesian kat dia.

Dia rindu abah dia rupanya.

Kesiannya.

Mama pun rindu abah jugak. Kesian mama jugek. Heh









4 comments:

  1. rindu abah die rupernyer..sayu jer aku bace.....

    ReplyDelete
  2. rindu abah die rupernyer..sayu jer aku bace.....

    ReplyDelete
  3. sama la...papa zafreil outstation, tiap2 masa 3g pun, malam nanes lagi.last2 selimut guna kain pelikat solat papa nye yg x basuh.terus diam....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...