MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 4, 2012

School Aidi

Minggu ni ada Bengkel PBS Bahasa Melayu. Siapa cikgu tingkatan 1 mesti tahu apa itu PBS. Katanya budak form 1 tahun ni dah takde PMR dah, semua dinilai berasaskan sekolah. Cikgu yang kena nilai. Itu yang muncul PBS tu..Penilaian Berasaskan Sekolah. Macam-macam..yang letihnya cikgu. Pening kepala. Nasib baik ajar form 1 satu subjek jek. Kalau tiga-tga subjek aku ajar form 1?? Mampuih!!


Eh sebenarnya bukan nak cerita pasal PBS pun. Sebenarnya nak cerita..semalam, aku borak-boraklah dengan sorang cikgu ni. Cikgu sekolah Sri Labuan International School.


Aku: Ramai ke pelajar kat international school?

Cikgu IS : Hurmm..takla ramai sangat. 1 kelas tu dalam 9 orang je.


Aku : Ohhh..sikit jek. Senanglah cikgu mengajar.


Cikgu IS: *senyum*


Aku: Eh, sekolah tu ada nurseri jugak kan?


Cikgu IS : Takde..tadika ada lah.


Aku: Oh ingatkan ada. Tadika dia berapa eh yuran dia? Mahal tak?


Cikgu IS: Mahal jugak..RM300 sebulan. Tapi kalau kerja goverment ada 50% diskaun. So jadi RM150 je la sebulan.


Aku: Oooo...okla jugak tu. Ada diskaun siap. BOLEHLAH HANTAR AIDI TADIKA SITU NANTI.



Tentibaaaaa kan!


Anak baru nak masuk 4 bulan, aku gelojoh dah cari tadika untuk dia.


Pheww!!





Eh tapi memang hati macam ada niat-niat dah nak masukkan Aidi ke situ nanti. Cikgu tu kata 4 tahun dah boleh register dah.

rm150...untuk learning class + breakfast + lunch + swimming class, vocal class, piano class bla bla bla.


Macam okey jugak.


Tapi tak tahulah 4 tahun lagi kot-kot yuran naik berganda.





Tapi bila ajukan pada incik suami..jawapan beliau..



"Ala..tadika kemas pun okey jugak apa."



Heh.

2 comments:

  1. murahlah yong!!! kt KL ni playschool haruslah #makpengsannak! hahah

    ReplyDelete
  2. ngeh2...besar kan cita2 seorang ibu ni...saya xjadik ibu lg pon...rasa mcm da ready menu nk masak apa utk anak2...mcmla terror beno...hahaaha..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...