MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 11, 2012

Cerita Besday Incik Suami

Semalam besday incik suami yang ke - 27.

Happy Birthday sayang!!

Besday incik suami semalam disambut dengan penuh sederhana. Sangat sederhana. Aku yang memang dari awal tak tau nak plan sambut macam mana, akhirnya aku decide untuk ikut je flow. Apa yang nak jadi, jadilah. Yang penting kami bertiga happy. =)



Macam yang aku jangka, aku balik dari kejohanan olahraga pukul 5.30 petang. Incik suami pulak akan habis duty jam 7 malam. Jadi bajet-bajet dalam 7.30 dia akan sampai rumah. Kek yang aku tempah selamat di deliver depan pintu jam 6.15 petang macam tu. Acara masak-masak memang takde. Aku letih kot sepanjang hari berdiri bawah terik matahari jadi pencatat masa budak-budak lumba lari. Jadi menu yang terhidang atas meja cumalah sebiji kek.






Dalam jam 6.30 macam tu Aidi dah tido. Aku amik masa sikit untuk mandi-mandi. Mandilah dulu kan..dah lah tak masak, takkan nak sambut besday boy pun dengan bau badan busuk berpeluh segala kan? Tak romantik langsung. Heh.


Jadi mandi apa semua, pakai baju proper siap-siap sebab plan nak bawak incik suami keluar dinner je malam ni. Then baru je nak sikat rambut tentiba aku dengar bunyi motor incik suami.


Hah??


Dah balik ke pakcik tu?


Cepatnyaaa...


Huh laju-laju sikat rambut *tak nak aku sambut incik suami dengan rambut ala-ala kak limah balik rumah*.


Pastu laju-laju keluarkan kek dari kotak and letak atas meja makan. Hajat hati nak buat air semua siap-siap, nampaknya tak jadilah. Incik suami dah depan pintu.


Incik suami masuk je rumah..


"Hai besday boy!!"


Incik suami muka penat gila. Tapi masih mampu senyum. Besday la katakan..


"Kite ada benda nak tunjuk kat abang."


"Apa dia??"


Terus aku pimpin tangan dia bawak pergi meja makan...







"Ohhhhh kek!!!"


Dia teruja hokey. Kek je pun, tapi teruja lebih. Aku suka. Heh.


Incik suami kata dia nak mandi dulu. Okey fine, mandi wangi-wangi pastu kita potong kek sambil nyanyi lagu hepi besday.



Layan gambar la okey.

















Masing-masing makan sepotong kek jek. Simpan perut sebab lepas tu nak pergi dinner kat luar pulak.


Jadi keluarlah kami bertiga berdinner.


Kat mana??


Kat restoran seafood biasa jek. Yang paling dekat dengan rumah. Dah itu yang incik suami request. Aku memang dah standby poket dah, manalah tau dia ajak pergi dinner kat Hotel Grand Dorset ke kan...pengsann!



Fine la makan kat gerai jek. Kami memang berwasatiah dalam kehidupan. Hehe.


Bila dah dia pilih gerai seafood, dalam kepala aku membayang-bayanglah mesti incik suami nak order


tomyam

sotong goreng tepung

telur dadar

siakap 3 rasa

kailan ikan masin

daging masak merah

bla bla bla kan?


Aku sedia duit je la. Takkan besday boy pulak yang belanja kan? Okey takpe takpe..aku memang dah ready.


Sekali bila sampai time nak order.


"Abang nak order apa?"



KUEW TEOW GORENG SAMA TELUR MATA SATU!!!


Coi!!

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...