MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Tuesday, September 11, 2012

Hapdet Demam Campak Aidi

Esok 12 September. Genap 9 bulan umur Aidi. Pastu 13 hb, genap 5 tahun mama dengan abahnya bercintan-cintun, bergaduh bertomoi merajuk memujuk segala. 5 tahun dah rupanya aku kenal pakcik tu. Alhamdulillah.=)

Hapdet pasal demam campak Aidi, panas badan dia memang dah takde. Suhu badan dia dah normal sejak 24 jam yang lepas. Bintik-bintik pada badan pun dah beransur hilang. Malam semalam 2 kali kami bagi Aidi minum air kelapa. Berselera sangat tengok dia minum. Bagi 2 oz...licin. Bagi 5 oz pun licin. Nampak nau kami peminat air kelapa. Heh

Harap-harap esok Aidi sembuh sepenuhnya. Boleh hantar pergi rumah Mak Long dia. Aku pun susah hati ni cuti lelama secara mengejut gini. Rasa bersalahnya pada budak-budak kat sekolah nun. Tapi nak buat camne kan? Sebab tu lah aku saja takmau suka suki amik cuti sebelum ni. Cuti tahun aku yang 7 hari tu pakat simpanlah kot-kot berlaku kes emergency yang memerlukan aku amik cuti. Maklumlah, dah ada anak kecik ni..sakit demam dia bukan boleh dijangka. Kadang nampak anak tu sehat jek manjang, sekali Tuhan uji kita suami isteri, anak sakit teruk ke apa ke..kita tak tau kan? Jadi kena ready je lah.

Alhamdulillah Aidi walau kena demam campak tapi dia aktif macam selalu.

Dia pun tak merengek meragam apa. Elok je dia main seolah-olah tak berlaku apa-apa.

Tu yang aku heran tu, Aidi ni demam ke tak ni?

Bintik-bintik campak penuh 1 badan, tapi sekali pun aku tak pernah tengok dia menggaru tak selesa.

Mungkin betul kata orang..Aidi ni kuat budaknya.


Alhamdulillah.


Eh sebenarnya nak hapdet cerita Aidi 9 bulan. Termelalut ke cerita lain pulak. Heh.

Esoklah ek.

=)

2 comments:

  1. alhamdulillah dah beransur pulih..

    ReplyDelete
  2. Budak2 yg aktif memang mcm tu, dlm tak sihat pun masih nampak riang sepanjang masa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...