MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 27, 2012

Hapdet Persiapan Birthday Aidi : Part 2


Nak cerita tentang persiapan besday Aidi. Lagipun ada yang drop komen tanya tentang persiapan besday Aidi ni, kebetulan pulak aku memang nak buat entri tentang ini, jadi kita jawab soalan kat sini la ye?=)

Aku dah belek-belek kalendar, Insyaallah birthday Aidi untuk edisi Labuan aku akan buat pada 11/11/12 atau 12/11/12. Mana-manalah nanti.Tengok jadual kerja abahnya. By that time Aidi genap 11 bulan. Boleh baca SINI bagi yang nak tahu kenapa aku buat besday Aidi awal sebulan.

Banyak benda sebenarnya nak kena pikir kalau nak buat besday party anak ni. Nak-nak lagi kalau kau sama mengada nak ber tema-tema bagai kan? Nak buat party ala-ala mat salleh ada candy buffet table la bagai kaaann. Jadi merasalah pening kepala dua tiga hari. Haha.

Antara benda yang aku tengah fikirkan/dah fikirkan/belum fikirkan untuk besday Aidi:


TEMA

Setelah berhari-hari pikir, aku decide nak buat tema MICKEY MOUSE IN A RAINBOW untuk besday Aidi nanti.

Tema tak hagak-hagak. Nak yang omputeh aje. Haha.


MAKANAN

Bab makanan ni aku memang lah pening sikit sebab aku bukan kategori hebak memasak. Tapi bak kata orang, kalau tak terer masak, kau order je lah. Senang

Antara menu yang ada dalam kepala aku.

Nasi goreng cina (masak sendiri sudey)
Nugget (sendiri goreng)
Hot dog (sendiri goreng)
Ayam drummet (sendiri goreng)
Satay (order)
Puding kastard (nak cuba buat sendiri)
Candy dan choclate (beli sendiri. Labuan ni coklat murah. Nak hidang ferrero rocher pun takde hal. Haha)
Air ribena (sendiri bancuh)

Itu je lah yang aku plan nak sediakan. Cukuplah tu. Nama pun besday party untuk baby, tetamu pun majority kanak-kanak, jadi makanan kita sediakan yang sesuai dan menjadi feveret kanak-kanak sudahlah.


KEK

Aku google gambar kek, terus piiitammm rambang mata. Ya Allah comelnya kek budak!!!


credit google image



 Tapi biasanya yang comel-comel tu kek fondant. Aku pulak malas nak order kek fondant sebab aku rasa membazir. Yelah, orang bukan nak makan pun gula fondant tu sedangkan itulah benda yang buat harga kek melambung tinggi.

Jadi tak payahlah fondant cake. Choc moist kek sudah.

Kek ni aku nak tempah kat sorang baker kat Labuan ni. Kalthom House.

Design kek pun aku dah bagi dah dan dia kata boleh buat. Harga kek RM140. Pheww!!

Kek Aidi Insyaallah begini rupanya.



credit google image


Ala..dah tak kejutan dah. Heh


DECORATION

Tang decoration ni yang rambang mata sebenarnya.

Tapi setelah disurvey-survey, aku rasa dua online shop yang aku jumpa hari tu yang paling affordable untuk aku singgah. Aku tak jumpa dah yang lain yang lagi best dah sesuai dengan poket aku. Huhu.

SEA STAR PARTY

BUGS PARTY


Sea Star Party Shop ni banyak jual tableware, balloon, goodies item etc pada harga yang murah. Aku nak beli mahal-mahal tak mampu lah dik oii.


Plate. 10 keping RM4.90. Okeylah kan?



Goodies set. Harga RM4.50. Bolehlaha kalau takat nak beli 10 set. 

Gambar credit to SeaParty Shop


Bugs Party ni pulak aku berkenan tang ballon dia. Kat kedai ni ada jual mylar ballon yang tulis "1st birthday" macam tu. Dan kedai ni pun ada banyak prop untuk 1st birthday. Kira best jugaklah cuma harganya macam harga orang kaya-kaya sikitlah. Belon kalau sebiji rege RM30 tak belon orang kaya ke tu? Aku bajet belon rege RM2 je sebiji. Haha. Misekin sangat.



birthday boy's hat RM33.90. Beli tudung aku pun bagus lagi. Haha.



Latex ballon. Belon ni best sebab payah nak jumpa belon yang ada tulis "1" special untuk 1st birtday. Harga RM19.90 untuk 12 biji. Tiup sendiri okey. Haha.



Mylar ballon. Ini aku nak beli. Harga RM33.90. Inilah belon orang kaya tu. Hehe



Banyak lagi birthday props yang kiut-kiut kat Bugs Party. Korang pergilah singgah. Aku nak upload semua gambar memang tak daya lah kan.

Tapiiiii....bila aku ronda-ronda bandar Labuan ni, aku jumpa jugak 1 2 kedai yang jual birthday props ni. Cuma tak banyak choice sangatlah. Tapi bolehlah kalau nak beli.


Untuk banner *naaaakk jugak ada banner kan? Haha*, aku ingat nak tempah custom made. Hamboi hamboi....beria kan? Sila lempang aku. Haha.

Ada beberapa benda custom made yang aku nak tempah. Aku nak tempah kat Dida Zenal.

Aku baru hantar order jek. Tak tahu lagi berapa harga apa semua. Tunggu tokey kedai reply. Antara benda yang aku nak customa made adalah:

Invitation card. (Mama kau memang hover Aidi!)
Banner
Fridge Magnet (Yang ni aku nak bagi kat semua famili members as a doorgift. 1 famili 1 je hokey. Hehe)
Birthday boy T. Shirt. (T. Shirt ni nak bagi Aidi pakai masa besday dia nanti)
Birthday crown (Yang ni paling melampau. Tapi ada mama kesah? Haha)

Amacam? Hover kan?

Layankan aje.

Tahun ni je aku beria untuk besday Aidi. Tahun depan kita beli cupcake sebiji, mama nyanyi, kamu tiup, okey sudah. Selesai besday Aidi.

Haha.


Itu je lah. Nanti hapdet lagi.

Daa!

2 comments:

  1. bestnya...nk join besday aidi leh x? heheh

    ReplyDelete
  2. yong,smlm aida hunting brg2 besday airis jumpe set pencil case mickey mouse,ade stationery dlm tu..rm3.20/pc...duk yg hello kitty xde le pulak huhu..

    p/s:kalo yong nk beli pencil case tu ok jgk,doorgift utk budak2 skolah..hhihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...