MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 11, 2012

Selamat Ulang Bulan ke 9 Aidi!!


Selamat ulang bulan ke 9 sayanggg!! *12.09.12*


9 bulan sudah anak aku. Alhamdulillah. Walaupun menyambut ulang bulan dengan demam campak, tapi tetap Alhamdulillah. Syukur.

3 bulan lagi Aidi genap setahun. Tak sabar nak tunggu detik itu. 1st birthday ni aku cadang nak sambut 3 kali.

Hahaha. 3 kali hokey. Mama teruja lebih.

Bukan apa. Ada sebab-sebab yang buat aku kena sambut besday Aidi sampai 3 kali. Eh maybe 4 kali. *pulaaakkk dah.*

Tapi nanti-nanti lah cerita pasal persiapan sambutan hari jadi. Alah, bukan ada persiapan apa pun. Aku takdelah plan nak buat majlis grand-grand pong.

So Aidi dah 9 bulan.

Apa perkembangan??

Muka dia dah berkembang. Haha. Aidi ni aku tengok makin lama makin kembang pulak pipi dia. Dulu selim jek. Nape sekarang dah serupa pipi aku?

Dulu masa hapdet 8 bulan, Aidi belum boleh merangkak yang betul-betul merangkak. Sekarang dah boleh dah. Laju dia merangkak sekarang.

Aidi sekarang suka perasan dia dah boleh berdiri tanpa pegang apa-apa. Selalu sangat dia berdiri then dia lepaskan dua-dua tangan dia. 1 saat 2 saat, gedebuk!! jatuh. Haha. Tunggu seminggu dua lagi. Mungkin dia dah boleh berdiri tanpa pegang apa-apa.

Mulut dia macam biasalah riuh memanjang. Dah makin banyak koleksi bunyi-bunyian yang dia boleh buat sekarang.

ataihhh ataihh ataihh

abubu abubu abubu *abah dia sampai lekat panggil Aidi abubu. Aku marah betul. Haih!*

aja aja aja

keh keh keh

banyak lagilah. Aku pun lupa. Bila dia tengah main-main, biasalah nama "abah" meniti-niti dibibir. Bila dia meraung nangis, baru nak dengar dia merintih panggil "mama". Nampaknya aku hanya diperlukan di kala susah. Haha.

Aidi belum pandai salam orang. Jenuh aku ngajar dia bersalam. Buat tak reti je dia. Kadang bila nak balik dari umah Mak Long dia, Mak Longnya suruh dia salam..huh, dia paling je muka. Adoilah anak. Macam mana ye cara terbaik nak ajar anak bersalam??

Aidi pun belum pandai tepuk tangan. Biasa baby umur gini pandai dah tepuk tangan. Tapi Aidi belum. Kalau aku nyanyi lagu pok amai-amai tu dia sengih je sampai nampak gigi. Tapi nak bertepuk memang takde. Mama dia je terlebih teruja bertepuk bagai.

Aidi suka masuk dapur. Dia suka main dengan kabinet dapur. Kalau aku buat kerja kat dapur, mulalah dia sama menyibuk. Selalunya aku letak je dia dalam walker dia tu. Walker tu besar, jadi tak muat nak masuk ke dapur. Selamat. hehe.

Gaya tidur dia makin lasak. Tilam toto yang besar tu memang dia punya sorang. Kalau dia tidur sekali dengan aku, ha kau merasalah tengah-tengah malam rasa ada orang bergerak kat celah kaki, tentiba dia ada kat bawah ketiak, kejap lagi tengok dia dah nun jauh kat tepi dinding. Aku tak pasti sampai umur berapa dia tidur lasak gini. Kalau sampai besar alamat tak merasa tidur berkatil la kamu Aidi oiii.


Aidi masih lagi dengan 4 batang gigi. Dan habit dia sekarang suka menggigit. Tapi dia cari objek keras je untuk ditokak. Contohnya remote control, kabinet TV, kerusi meja makan, atau kepala lutut mama dan abah dia. Sedap je dia gigit lutut aku. Sakit hoi!!

Ini gambar kesan gigitan Aidi kat kabinet TV. Gigitan cinta namanya. Ahaks! Jahanam kabinet mama.




Apa lagi?

Oh ya. Aidi ada kebolehan untuk masukkan makanan dengan banyak dalam mulut, kunyah-kunyah pastu telan. Hoh!! Tolonglah Aidi oii, jangan buat mama sesak napas tengok kamu makan biskut cenggitu gayanya. Makan sikit-sikit la nak oii. Seriau aku kalau tengok dia sumbat makanan.

Paling advance sekarang...dia dah pandai buat aksi lagak ngeri.

Tak percaya, tengok ini.

Tapi sila jangan tiru aksi ini ya. Heh.





tepi mama..tepi mama..Aidi nak tengok TV ni. Tepi mama. *sampai terleleng kepala nak elak badan mama yang gajah ini. Haha*




Eh mama ni tak paham ke? Okey takpe..Aidi cari port lain lah tengok TV. *Dia turun selamber je dari rocker dia. Aku pun gayat weh nak buat gitu*




Okey, dah habis dah cerita Aidi. Mari kita duduk dalam rocker semula. Yeahh!!


Di sebalik tabir: Aku berani-berani takut je sebenarnya masa snap gambar ni. Buatnya kepala berdentum ke lantai. Ha, menadah telinga lah kau! Satu lagi, semua gambar adalah diketik semasa Aidi tengah demam campak. Susah nak percaya kan? Haha.

Daa!!

1 comment:

  1. wah...meriahnyerrr nak smbut birthday ur son..3 kali gitu..heheh


    :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...