MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Wednesday, June 22, 2011

CIKGU NI MACAM MODEL TUDUNGLAH. pigidaahhhh!



5 minit lagi jam 10 pagi.

Laju-laju aku berjalan ke bilik masakan sebab jam 10 nanti aku ada kelas dengan budak 1 Ixora.

Tentiba...


"Cikgu Wan! Cikgu Wan! Tunggu kejap!".


Toleh-toleh cari mana datang suara tu. Ohh..dari dua orang budak perempuan kat tingkat atas. Laju-laju jugak diorang turun tangga kejar aku.

Sampai je depan mata..

"Cikgu..berapa harga cikgu beli tudung ni?" Sambil tunjuk tudung yang aku pakai.

Aku jenis pakai tudung shawl setiap hari. Mungkin budak-budak ni berkenan kot..nak beli dan cuba pakai sendiri.

"Ohh..tudung ni lama dah cikgu beli. Dulu masa beli harga dalam RM8 camtu. Sekarang ni RM5 pun dapat. Entah-entah ada yang jual 3 seploh hengget je."


"Ooooo..." Budak-budak hangguk tanda paham.

" Cikgu suka warna apa cikgu?" Depa tanya lagi.

Dalam hati aku...lorh..apa kena mengena harga tudung dengan warna kegemaran aku pulak ni? Konpius kejap..Ahh jawab je la. Bukan soalan killer pun sampai takleh nak jawab kan..hehe

"Cikgu suka warna ungu."

"Ooooo...". Depa mengangguk lagi.

"Oklah cikgu..nak tanya itu je. Bye Cikgu!" Dan depan pun blah..


Hmmm...mula-mula aku malas nak pikir sangat soalan budak-budak tu. Biasalah budak form 1....semua benda yang cikgu pakai diorang nak amik tau.

Tapi tentiba baru tadi aku terpikir sesuatu...

Sesuatu yang menjadi sebab kenapa budak-budak tu tanya soalan-soalan cenggitu.


Heheheh...

Sambil senyum usap-usap dagu..



cer teka cer teka apa yang aku pikirkan?


Jawapan hanya boleh di reveal pada hari Jumaat ini..

Jeng jeng jeng...


4 comments:

  1. hahaha..ako taw2..mestila bday cikgu =p ooo..paw student yek..

    ReplyDelete
  2. Haha!

    Tentiba takut apa yang dipikirkan tu salah pulak..

    haha.

    ReplyDelete
  3. msti diorg nk hadiahkan tudung..bestnya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...