MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Tuesday, June 28, 2011

SUAMI PERGI PASAR BELI IKAN...COMEL TAK?



Serasa aku, sejak-sejak aku mengandung ni belum pernah lagi sekali pun aku masak ikan. Beli ikan, siang ikan pun tak pernah kecuali satu je..ikan bilis. Heh.

Sampailah satu hari incik suami meluahkan perasaan mahu makan ikan. Asik-asik makan ayam jek, naik muak agaknya pakcik tu. Aku ni takpe, aku memang sedari azali penggemar ayam yang tegar.

Walaupun incik suami dah mengadu-ngadu nak makan ikan, aku tetap buat tak reti jek. Eh takdelah, aku selalu jugak usha-usha kaunter jual ikan kat supermarket tu, tapi ikan asik tak de jek..yang ada banyak ikan billis, itu yang memanjang aku beli ikan bilis je. Ikan jugak kan. Haha.

Agaknya incik suami dah tak menahan sangat kot nak makan ikan....semalam, aku balik sekolah, bukak peti ais, tengok-tengok ada ini..



Heh.

Ikan apa ni namanya ek?

Aku sumpah tak kenal. Incik suami kata ikan kerapu..aku pun iye kan je lah.

5 ekor terus dia beli. Bagi kami yang tinggal berdua ni kira banyak dah tu. Boleh makan seminggu.

Bila bayangkan incik suami turun ke pasar basah yang ada macam-macam bau tu, dengan uniform keje tak tukar lagi, pastu pilih-pilih ikan pastu terus order sampai 5 ekor...aku rasa macam tersenyum sendiri.

Comel pulak kamu ni incik suami.

Tambah comel bila semua ikan-ikan tu beliau siang sendiri.

Tugas aku??

Cuma masak sajork.

Incik suami order kerapu masak sambal malam semalam.

Puas hati dapat kenyangkan perut suami dengan air tangan sendiri yang tidaklah sesedap mana pun aku rasa.

Asalkan incik suami kata sedap..dibuktikan lagi dengan makan bertambah-tambah...yep, aku sudah puas hati.

=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...