MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Sunday, June 19, 2011

KHAS UNTUK ABAH KESAYANGAN


Hari ni 19 Jun 2011....Hari Bapa.

Oh tentiba terus ingatan melekat kat abah kesayangan nun jauh kat semenanjung.

Terus pikiran rasa nak flashback semua memori-memori aku dengan abah dari zaman dendolu.

Dulu..masa aku masih baby, abah suka dukung aku, timang-timang aku, dan aku pasti aku mesti akan ketawa ngekek-ngekek bila ditimang tinggi-tinggi cenggitu. Sampailah satu hari, macam biasa abah akan timang-timang aku....sekaliiiiii.....

Gedebuk!

Aku terjatuh ke lantai.

Abah terlepas...

Mak kata abah terlepas sebab badan aku terlalu montel. Bulat macam bola sampai tak tahu nak pegang bahagian mana.

Haha. Aku boleh gelak je lah.


Lagi yang memori..

Sedari aku lahir sampai aku besar gajah macam sekarang, abah tak pernah pukul aku. Rasanya cubit pun tak pernah.

Sampailah satu hari...abah libas aku dengan tali pinggang.

Sebab aku degil...aku selalu ponteng ngaji surau.

Tapi...lepas abah pukul, abah jugak yang sapu minyak sampai rasa sakit tu hilang.

Aku tak pernah rasa tak puas hati sebab abah libas aku..sebab aku tahu memang patut abah buat cenggitu. Salah aku kan.

Lagi...

Oh ini aku memang ingat. Memang aku terharu.

Time ni aku dah besar..dah masuk U. Satu hari tu aku tidur rumah abah. Aku memang jenis tidur tak suka berselimut. Rimas.

Tentiba tengah tidur aku rasa macam ada seseorang tengah balut badan aku. Aku pun celiklah mata sikit.

Ohh rupanya abah...tengah selimutkan aku.

Terus rasa terharu time tu. Tak sangka anak dah besar-besar gini pun abah akan check dulu anak-anak tidur lena dan selesa ke tidak sebelum dia sendiri masuk tidur. Masa abah selimutkan tu aku rasa macam secure sangat. Rasa macam sangat dilindungi. Kalau ada pencuri masuk umah pun aku rasa aku tak takut sebab abah ada.

Entahlah...

Aku memang bukan jenis anak abah. Mungkin sebab dah terbiasa berdikari. Tambah lagi aku cuma berpeluang tinggal sebumbung dengan abah sampai umur 11 tahun jek.

Tapi aku tahu..abah sayangkan aku.

Abah tak pernah lupakan aku.


abah bersama anak-anaknya



Abah...

Terima kasih atas semua pengorbanan abah selama ni. Walaupun sekarang Yong bukan lagi bawah jagaan abah, tapi abah tetap abah Yong. Yong tetap anak abah.

Sempena Hari Bapa hari ni..

Yong nak ucapkan Selamat Hari Bapa untuk abah.

Oh tak lupa juga untuk abah sebelah sana..

Oh juga tak lupa untuk ayah *bapa tiri*.

Selamat Hari Bapa semuanya..

Semoga kalian sentiasa bahagia...gembira..dunia dan akhirat.

Aminn..






Notakaki: untuk incik suami...Selamat Hari Bakal Bapa! =)


1 comment:

  1. yong beruntung sebab masih ada abah..knur nye abah dah meninggal tahun lepas :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...