MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 6, 2011

TAK HABES-HABES CERITA ENIBESERI



Aniveseri dah berlalu dua hari lepas. Ingatkan dah boleh tutup dah cerita anivesari ni..tapi tapi tapi...


O! M! G!


Aku terima surprise!!


Surprise hapanya??


Bacalah dulu..=)


Cenggini...

Hari Jumaat lepas..masa aku dan incik suami ke klinik untuk scan baby, rupanya abang posmen ada datang rumah..Nak hantar bungkusan katanya. Jadinya sebabkan takde orang kat rumah, jadi abang posmen tinggalkan nota je suruh kami amik bungkusan tu sendiri kat kaunter pos laju.

Dalam hati aku...


"oooo...ini mesti baju yang aku order dari kedai tu. Takpelah..nanti mintak tolong abang la amikkan."


Yep. Aku memang ada order blouse dari sorang tokey baju kat fesbuk. Lama dah aku order...berbulan dah. Tapi sebab ada sedikit masalah teknikal, lambat sikit la nak sampainya baju tu.


Hari ni...6 Jun...pagi tadi.

Aku dapat call dari pos laju. Katanya ada barang sampai. Dia nak datang hantar ke rumah.

Okey fine. Legaa..tak payah lah aku susah payah nak suruh incik suami pegi amik kat pejabat pos dah since abang posmen sudi nak datang hantar sekali lagi.

Good Job Poslaju!


Seperti yang dijanjikan...abang posmen pun sampai. Incik suami yang sain borang penerimaan segala. Aku malas la tunjuk muka. Dengan kain batik pun senget-senget, nak capai tudung lagi..Ahh malas lah.


Jadi bila incik suami bawak masuk bungkusan tu...aku macam...


"Eh, kenapa ada dua ni?"


Ada dua bungkusan dikk oii. Satu dalam plastik. Lembut-lembut...aku tau itu baju aku. Satu lagi dalam kotak...sederhana besar..tak tahu apa dalamnya. Jadi aku bukak yang dalam plastik dulu..


Yeayy!!


Baju aku dah sampai!!


Ada dua helai.


Selamat dah aku sarung kat badan.

suka baju ni..tapi muat-muat je kat badan. Rasanya bila perut makin besar terpaksa simpan dalam almari je la baju ni. huhu



baju ni besar sikit. Rasanya boleh pakai sampai 7 8 bulan mengandung. Yolaaaahhh.


Tapi...bukan itu yang menjadi surprisenya.


Yang menjadi kejutan untuk aku adalah benda yang dalam kotak tu.


Apakah?? Siapakah? Mengapakah??


Tengok pada kotak..


Pengirim: Zuraida Mohd Zahari


What!!

Mak yang kirim la!! Oh neves dah ni..mak kirim apa pulak tiba-tiba ni.


Dengan eksaitednya terus aku rabakkan wrapper kotak tu. Dengan ganasnya. Heh.


Ada kad!

Tulis "Happy Anniversary"


O.M.G...nak nanges.


Lepas tu tengok dalam kotak..


Ada satu beg biskut famous amos. Tiga bungkus famous amos yang mana 200 gm setiap satu. Ke lebih..aku pun tak pasti.


Seronok kuasa dua.


Sebelum ni mak pernah dah poskan biskut famous amos untuk aku gara-gara aku publish kat facebook yang aku mengidam nak makan biskut tu. Kat Labuan memang takde jual. Jadi mak terus beli dan poskan untuk aku. Ohhh terharu.


Tengok lagi dalam kotak..


Ada sehelai t.shirt lelaki.


Dah tentu-tentu untuk menantu beliau. Cantik! Lengan panjang..belang-belang..sebijik macam taste incik suami. Incik suami dah terkesima dah time tu. Speechless la tu..tau dah...hehe


Tengok dalam kotak lagi.


Ada maternity dress!!


Wahh..tentu-tentulah ini untuk aku. Takkan untuk incik suami jugak kan? Hehe. Dress yang cantik dan selesa. Confirm boleh pakai sampai bersalin nanti. Suka!




Ohh..memang terharu sangat.

Tak sangka mak akan pos hadiah banyak-banyak gini.

Patotlah minggu lepas mak asik tanya ada pape yang teringin ke..aku je saja tak nak habaq mai. Padahal dalam hati teringinnya nak makan rendang daging mama masak. Huhu.. Bukan apa..aku tau, kalau aku cakap aku teringin sekian-sekian benda mesti dan-dan tu jugak mak akan poskan. Tak nak la susahkan mak...dahlah aku ni memang selalu susahkan mak..dari belum kawen sampai dah lepas kawen..adeh.


Mak...


Thanks banyak-banyak atas hadiah yang best ni. Ohh..thanks untuk Haziq jugak sebab nampaknya Haziq dengan mak komplot untuk bikin surprise ni.


Nak call mak sejurus dapat hadiah...tak boleh pulak. Mak and Haziq nun ada kat Hong Kong tengah holiday. Gamaknya tengah main roller coaster kat Disneyland kot tu. Aku boleh hantar sms je la..itu pun tak reply. Hehe.


Esok baru diorang balik ke Malaysia. Jadi esok je la aku call untuk ucap million million tenkiu again.


Sangat seronok hari ni.


Just mahu senyum...tak perlu kata apa-apa.


=)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...