MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Wednesday, August 24, 2011

Duit Raya Sorang Dua Hengget Cukuplah Kannn...


Huishh!!

Pusing-pusing..

Baru lepas kira-kira bajet raya. Banyak jugak ongkos kena dikeluarkan untuk duit raya tahun ni. Aku ni keluarga sudahlah besar..adik-adik je ada 9 orang, termasuklah adik kandung, adik satu mak, adik satu abah, adik ipar segala. Anak buah dah 4 orang, sepupu sepapat ni yang tak menahan..kemain ramainya boleh buat perlawanan liga bola sepak dah kekdahnya...lebih 30 orang. Semua sepupu sepapat pulak jenis yang masih kanak-kanak ribena, yang memang sah-sah akan hulur tangan mintak duit raya..jadi silalah redha. Siapalah kita tanpa ahli keluarga ye tak?





Takpela takpela..niat bersedekah je la. Mudah-mudahan rezeki yang dikongsi bersama ada berkatnya. Untung-untung anak dalam perut ni nanti tidaklah kedekut bak haji bakhil kekdahnya.

Jadi sanak saudara yang masih qualified beratur kutip duit raya..sila get ready tapak tangan. Beratur lurus-lurus, behave, salam cium tangan mintak hampun mintak maaf elok-elok dulu...pastu sila doakan Yong kamu ni murah rezeki dan dapat baby comel hujung tahun ni.

Kalau tak ikut peraturan di atas, kamu tadah tangan..Yong bagi rotan terus.


Nak mintak duit raya dari cikgu disiplin kaaannn..

Gitulah kekdahnya.


Heh.

5 comments:

  1. Tqah..Adylia..sila sila beratur..ha salam leklok..nah amik ni sorang dua hengget. =)

    ReplyDelete
  2. Amin.... :) *kalo bdk2 kekwat.. kasik singgit jek!* ekekkeke... Selamat Hari Raya dear... semoga bakal ibu and baby melantak makanan raya dgn selamatnya.. :)

    ReplyDelete
  3. Leonara..bab melantak makanan tu yg best tu...ketupat rendang lemang..kuah kacang..kuih tart..almond london..lalalala...sedapnya.=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...