MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 26, 2011

Mengidam Lagi Gamaknya Suami Aku nih..Alahaiii.



Yeay!!

Cuti raya sudah bermula!!

Yeay!!

*heh..seronok bukan main*

Hari ni Jumaat, last day sekolah. Pergi sekolah pun serupa macam takde mood. Hati dah terbang pulang ke semenanjung katanya.

Petang ni aku memang ada planning best punya dengan incik suami...mahu membeli belah persiapan raya untuk rumah kami. Tapi takdelah apa sangat yang nak di beli pun..just nak beli...

- kuih raya 4 5 jenis.
- balang kuih raya.
- Set jug dan gelas yang cantik sikit sebab kat rumah ni sekian lama guna jug n cawan plestik sajork. Tak matching pulak tu gelas dan jug nya. Heh.


Dalam senarai penting memang itu je sebenarnya yang nak di beli. Al sudahnya ber plestik-plestik barang yang kami sopingkan. Heh.

Tapi takpe..masih under bajet. =)


Yang tak menahannya incik suami la..

Dalam list..cuma nak beli 1 set je jug and cawan...sekali sampai kedai, di kautnya sampai TIGA SET jug and cawan.

Hohoho...dia nak buat open house gamaknya raya tahun ni.

Puas aku pujuk untuk beli 1 set jek..yelah, nak buat banyak-banyak kan? Hurm..haram nak makan pujuk. Katanya.."abang nak jugak..nak jugak!".

Heh..yelah..amiklah.

Tapi aku tak puas hati jugak..gila sampai 3 set nak beli. Aku pujuk lagi untuk kurangkan bilangan set jug tu..oklah oklah..dua set okey? Kita beli dua set jek..


Incik suami setuju.

Legaa...


Tak cukup lagi tu kisahnya..ada lagi.

Dah puas round-round depatment barang-barang rumah, kami turun pergi supermarket pulak. Incik suami nak cari apa benda entahlah..ikut je la.


Jalan jalan jalan..

Dia capai megi perisa itik. *iyeewww..megi?? nak raya?? perisa itik?? hampunnn*

Dia capai air kotak milo yang besar. *okeylah..aku suka*

Dia capai capai capai entah apa lagi..tentiba incik suami berbunyi gini..


" mana diorang letak biskut ek? "


Biskut??

Eh..tadi kan kita dh beli biskut raya dah..banyak dah..tak cukup ke?

4 jenis biskut yang sempat dirambat. Ada 3 jenis kerepek/maruku/kekacang aku sorok kat belakang balang biskut. Heh


"Bukan bukan bukan...bukan biskut yang itu."

Abis tu??


" Ha...biskut ni."

Kata beliau sambil tersenyum puas..jumpa biskut idaman.



Biskut apa??


Biskut ini.



Sampai dua dikautnya.


Hurm..orang hari raya nak makan biskut raya..

Beliau???


Aduhai suami saya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...