MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 15, 2011

RINDU NAK SHOPPING RAYA DENGAN MAK



Bila kita dah nak jadi mak, baru kita tahu camne perasaan seorang ibu kan?

Dalam kes aku, walaupun aku belum officially digelar mama sebab anak masih lagi dok berenang-renang dalam perut *hehe*, tapi sikit sebanyak aku dah mula ngerti apa yang seorang ibu rasa.

Rasa sayang pada anak.

Lain sangat.

Tak sama macam rasa sayang kita pada husband, pada parents, pada adik beradik segala.

Sayangnya tu boleh kata macam kalau semut lalu atas perut aku pun sekarang, berbakul aku marahkan semut tu sebab risau anak dalam perut gatal-gatal kena gigit semut. Boleh??

Yang paling ketara sekarang...aku macam tak berapa peduli dah kalau berabis duit ringgit untuk keperluan anak. Ini belum lahir ni, serasa aku koman-koman 6 ratus hengget abis dah aku labur beli keperluan anak. Itupun belum abis membeli lagi, banyak lagi nak dibeli lagi ni.

Tapi ada aku kesah duit aku abis??

Anak punya pasal kan..

Sekarang barulah aku paham..kenapa mak aku *especially* selalu macam tak kesah kalau berabis duit untuk aku dan adik-adik.

Kau cakap je nak apa..mesti dapat punya. Tinggal cepat atau lambat jek.

Nak nak musim raya gini...mak mesti dahulukan persiapan anak-anak dulu. Selagi anak-anak punya kain baju raya tak setel, mak mesti takde hati nak siapkan kain baju raya beliau.

verangan diva bersama balang koi raya.

Aku pulak bila raya je tak nak kalah. Semua nak baru aje.

Baju kurung raya paling koman nak kena ada 3 pasang. Kalau kata tahun tu cuti raya 5 hari, kalau boleh lima-lima hari nak pakai baju kurung baru. Siapa yang beli baju raya aku?? Makkkkk jugak.

Ini memori sungguh, Raya tahun berapa la ni lupa. Aku yang paling sememeh duduk bersimpuh 7 dari kiri. Comot.

Tudung pun gitu jugak. Kalau dah ada 5 pasang baju kurung, tudung pun kena beli baru 5 helai jugak. Nak yang matching ajer. Padahal dalam almari banyak je tudung sama kaler yang boleh pakai.. Nak jugak tudung baru walaupun cuma tudung bawal je kekdahnya. Heh.

Kasut pulak...ohhh ini wajib ada yang baru. Sanggup mak seret kami adik beradik keluar masuk kedai kasut, pusing abis satu mall cari kasut raya. Tak jumpa jugak kalu, mak kata jom kita cari kat mall lain pulak. Gitulah kekdahnya sampailah jumpa kasut raya masing-masing. Pandai pulak tu demand nak dua pasang. Coi!


Aksesori-aksesori pun nak baru jugakkk...padahal brooch tudung tu berbekas-bekas ada kat rumah, nak jugak beli baru. Hand bag pun nak cari baru kalau boleh. Tahun lepas trend kami sepupu-sepupu semua pakat pakai clutch pegi beraya.. Ala-ala mak datin gitu . Haha.


3 dari kanan itu aku. Ceh, macam kurus pulak time ni. Tahun 2007 rasanya ni. Nka jugak bagitau, aku muat lagi pakai baju kurung tu walaupun mengandung 6 bulan. Gituuuu! *tp ketat la.heh*

Paling tak boleh blah...anak-anak baju pun nak jugak beli baru.. Ceh! Semangattt. Siapa yang belikan??

Makkkkk jugak.

Huhu.

Ni adik dengan kakak ni dari kecik baju nak serupa jek. Tahun ni je nampaknya baju raya kita tak serupa dah. Sob sob sob..


Tahun ni masuk tahun kedua beraya sebagai isteri orang. Jadi tanggungjawab sediakan keperluan raya sekarang bukan atas bahu mak lagi. Sedih kot..

Tapi aku tak kesah..incik suami pun tahu yang aku memang jenis setiap tahun mesti kena ada baju baru, kasut baru, tudung baru segala..Jadi beliau dah sediakan sedikit bajet untuk aku. Walaupun tak banyak macam mak selalu sediakan tapi alhamdulillah....ada jugak rezeki aku.


Kenangan beraya dengan incik tunang. Sekarang dah upgrade status jadi incik suami terchennta.


Sejak dah kawen ni, segan kot kalau mak belikan baju-baju lagi.

Tapi jauh dalam hati rindu kot moment shopping raya dengan mak.

Nostalgia

Sob sob sob..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...