MENARIK KALI INI...*KLIK UNTUK TAHU*

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 23, 2011

Rasa Nak Hibernate Jek


Semalam hari yang sangat memenatkan.


Sungguh!


Waktu persekolahan mengajar 6 waktu. 1 waktu sama dengan 40 minit. Jadi darab sendiri. Heh.


Nasib baik hari semalam budak-budak adalah sedikit behave. Kelas pendidikan moral yang selalunya huru-hara tu pun boleh jadi kelas terpuji pulak semalam.

Kelas kemahiran hidup...macam biasa. Budak-budak behave. Biasalah semuanya anak-anak gadis sunti yang bersopan santuunnn...lemmahh lemmbutt..pakaii tudungggg..heh.

Tapi apapun cikgu adalah tetap penat.

Tambah hazab bila abis kelas Kemahiran Hidup jam 2 petang terus ada meeting Lembaga Disiplin pulaakkkk.

Aku setiausaha II pulak tu. Mencatat la aku di situ.

Tahu je la kalau dah namanya meeting, mana boleh setel 10, 20 minit kan? Harus makan masa paling koman 2 jam.

Letih.

Tapi tuan pengetua tu lagilah letih aku rasa, dah beliau je yang bercakap sepanjang meeting. Aku ni tukang catat jek, itu pun sebagai pembantu kepada setiausaha I je pun. Tapi letih jugak. Sampai mula sakit-sakit pinggang aku ni ha sebab duduk lama sangat.

Kau ni dapat duduk pun sakit pinggang, kena berdiri lama pun sakit pinggang. Mengada!

Balik rumah jam adalah hampir pukul 5 petang. Nak masak-masak memang takdelah kan..aku msak air je la paling hebat pun. Juadah berbuka macam biasalah..masak kat pasar ramadhan aje. Haha..

Itu pun sepanjang berjalan di pasar mulut aku tak abis-abis bising mengadu kaki sakit lah, pinggang lenguh lah sampai incik suami pun malas dah layan. Haha.


Malam tu, lepas berbuka segala,...mood aku terus rasa nak hibernate.

Jam masih awal..kul 8 kalau tak silap.

Jadi kita landing-landing atas katil je la dulu.

Macam sorga je dapat bermalas-malasan atas tilam empuk kan. Pasang pulak lampu romantik dari IKEA tu..huh, feeling hotel.



Dan tak sampai seploh minit lepas tu..


Mood terus rasa nak shut down jek.


Tido...ZzZZzZz..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...